Hej med jer
Først og fremmest vil jeg gratulere for en fantastisk side. Jeg blev enormt spændt og virkelig fornøjet da jeg faldt over den for et par dage siden; som jeg skrev til Tobias, er det præcis et projekt som dette, jeg har drømt om hele mit liv. Jeg er dybt, dybt imponeret over hvar I har støbt sammen, og især Caddo-pdf’en gjorde mig aldeles målløs. Det er så levende, så ægte, at det er til at få gåsehud af. Jeg tager virkelig hatten af, drenge, well done! Jeg er helt elektrisk!

At jeg så samtidigt får lov til at bidrage, hvis jeg kan, er en uforbeholden ære. Tak for det. Jeg håber jeg kan tilføre projektet noget positivt.
Jeg er selvfølgelig ved at flyde over med spørgsmål (og det lader til, at jo mere jeg læser, desto flere spørgsmål dukker op

), og ved knapt hvor jeg skal starte. Jeg har minimal (læs: ingen) forhåndsviden om Ereb Altor; indtil for et par timer siden havde jeg aldrig set andet end de danske oversættelser af Regelbogen fra ’84(? –den sorte), Expert-regelbogen fra ’85(? – den grønne/tyrkise) (som jeg altid har troet var ’91-udgaven, fordi den danske er trykt dér!) og –magibogen, samt monsterbogen. Altså kun regler. Inten om verdenen; intet om Ereb Altor. Nu – lige nu! – har det så lykkes mig at få downloadet (tæt på) al materialet, og selvom jeg ganske vist endnu ikke har læst noget af det, har jeg skimmet det meste igennem, og synes at kunne udlede at I har bygget en hel del videre selv! Det originale materiale virker mest som god inspiration, et solidt afsæt, ud fra hvilket I selv har taget mange skridt videre (i en fantastisk retning

). Derfor vil jeg meget gerne have nogle pointers til, hvad jeg skal læse og sætte mig ind i. Og meget gerne høre mere om, hvordan I arbejder med det – hvilke rammer og begrænsninger er der? Hvad opfordres jeg til, hvad frarådes jeg?
Fx: hvis jeg vil tilegne mig al informationen om Berendien, hvor starter jeg? På wikien ser jeg, at der ikke står så meget endnu, men i forumtråden er der jo sidevis (jeg har ikke læst dem endnu, indrømmer jeg!). Skyldes det, at forumtråden er en ongoing debate, og wikien kun indeholder hvad der definitivt ER vedtaget? Hvor finder jeg det specifikke fundament I bygger på; hvilke fastlagte forudsætninger findes der, som man skal tage højde for? Nu har jeg som sagt forsøgt at skimme alt det originale materiale igennem og jeg synes ikke jeg kan finde noget detaljeret om Berendien. Jeg har fx forgæves forsøgt at finde opdelingen af de forskellelige len/fiefdoms, I har liggende på wikien, på et kort. Hvor kan jeg finde information om dette, så jeg ved hvad der ligger nord, syd, øst eller vest? Jeg vil som udgangspunkt bare gerne sættes så meget muligt ind I, hvad der allerede er etableret

Jeg er superivrig efter at komme i gang, men det er rart at vide hvad jeg har at arbejde ud fra, i stedet for bare at begive mig hovedkuls ud i et soloshow

Da jeg sad i min kæmpekåger forrige nat, eksploderede mit hoved i ideer, der bare tog fat og tog fat. Jeg har tænkt over flora, fauna og lokalkultur i Sydberendien, og vil elske at få det ned på skrift, men igen – gi mig lige nogle pointers i forhold til rammer og retningslinjer, så det hele spiller sammen

Jeg har så samtidigt ikke kunne lade være med at lade mine tanker run wild hvad angår hele Berendiens kultur og geografi; byer, størrelser og folk. Det har jeg til gengæld et indtryk af er meget godt på plads allerede, så det vil jeg i så fald naturligvis ikke til at fucke up i.
Og helt generelt, er det så smartest/mest hensigtsmæssigt at gå i dybden i ét område, eller hellere overfladisk berøre mange områder? Jeg kan forstå, at alt bliver taget op i plenum her på forumet, så alle kan have their say omkring indholdet af foreslået materiale og hvilken retning det fortsat skal tage?
Ellers har jeg jo kun tilbage at sige tak for et helt skønt initiativ, og jeg glæder mig meget til så vidt muligt at være med
Cheers,
Eric
PS: Jeg formoder jeg ville kunne læse mig frem til mange af de ting jeg spørger om, hvis jeg gik forummet igennem – og jeg har allerede made a fool of my self ved at stille Tobias en masse spørgsmål, jeg let havde kunne få besvaret hvis jeg havde brugt ti minutter inde på tråden ”LÆS MIG FØRST”! – men det virker bare en anelse uoverskueligt når jeg ingen anelse har om, hvad der er hoved og hale. Det er iver mere end det er dovenskab
* * *
Navn: Eric
Født: 1983 (jeg føler mig en anelse grøn. Jeg anede ikke gamle mænd spillede rollespil, men er glædeligt overrasket

)
Bor: København
Familie: Single
Spillet rollespil: 1994-2001. Og forhåbentlig back for good as of 2009.
"Yrke": studerende to-be (har holdt pause et par år, skal tilbage til studiet til efteråret). Arbejdsløs bums for tiden.
Øvrige interesser: metafysik, historie, kultur, film, litteratur, natur, mad.
Forfatterudvalg: Neal Stephenson, Salman Rushdie, Yann Martel, John Fowles, Louis de Bernieres.
Instruktørudvalg: Cohen brothers, Nolan brothers, Charlie Kaufmann.
Musikudvalg: Whatever makes me tingle. Ikke pop.
Øvrigt: Hvad betyder "dammråttor"? (dust rats?!)