Spelarkartor
Satan i gatan ... snyggt konstverk / hantverk.
Måste säga att jag nu känner mig ambivalent. Ena sidan blir otroligt sugen på att också sätta igång å göra kartor igen ... den andre sidan känner "äh ingen ide, se på Adragoor" ... käns om man bara har gjort telefonkladd-kartor förrut
Bättre än ÄS officiella saker ... Tummen up!
Måste säga att jag nu känner mig ambivalent. Ena sidan blir otroligt sugen på att också sätta igång å göra kartor igen ... den andre sidan känner "äh ingen ide, se på Adragoor" ... käns om man bara har gjort telefonkladd-kartor förrut

".. de är klokt att vara eftertänksam före ..."
Du kan få göra spelarkartan till Kardien sen!jadelotuz skrev:Satan i gatan ... snyggt konstverk / hantverk.
Spelis: nog behöver vi dina kartor alltid!

Kardien? hmm ... varför inte. Känner mig iofs mer hemma i Zorakin, men kardien ä lungt det också
(under de 10 år vi spelade Rollspel relativt intensivt, så var det till 90% runt Kardien / Zorakin vi/jag spelade ... förrutom i vissa Äventyr "köpe-äventyr". Mina egna RPs kom oftast från Kardien! Av någon okänd anledning. Tror det var att vi bestämde i gruppen att Aidne är vårat "Huvudsäte" där man borde basera sina RPs ifrån ... är man Exotisk kommer man altså från Nargur, Hynsolge, Felicien osv
)
Måste plugga på Kardien lite.
(under de 10 år vi spelade Rollspel relativt intensivt, så var det till 90% runt Kardien / Zorakin vi/jag spelade ... förrutom i vissa Äventyr "köpe-äventyr". Mina egna RPs kom oftast från Kardien! Av någon okänd anledning. Tror det var att vi bestämde i gruppen att Aidne är vårat "Huvudsäte" där man borde basera sina RPs ifrån ... är man Exotisk kommer man altså från Nargur, Hynsolge, Felicien osv

".. de är klokt att vara eftertänksam före ..."
Kartan finns (spelknepes), men är inte "färdig", jag har en del saker jag vill ändra på, men samlar de på hög i mitt bakhuvud innan jagh en dag sammanställer och ber spelis infoga. Så det är inte bråttom... då kommer vi bara att missa en del saker.jadelotuz skrev:Kardien? hmm ... varför inte. Känner mig iofs mer hemma i Zorakin, men kardien ä lungt det också
(under de 10 år vi spelade Rollspel relativt intensivt, så var det till 90% runt Kardien / Zorakin vi/jag spelade ... förrutom i vissa Äventyr "köpe-äventyr". Mina egna RPs kom oftast från Kardien! Av någon okänd anledning. Tror det var att vi bestämde i gruppen att Aidne är vårat "Huvudsäte" där man borde basera sina RPs ifrån ... är man Exotisk kommer man altså från Nargur, Hynsolge, Felicien osv)
- Grisodlar'n
- Kardisk Bontisâl
-
- Admin
- Grisodlar'n
- Kardisk Bontisâl
Ja, kanske borde ha gjort den ljusare, om den ska vara en gammal, sliten kartbit. Sen har jag alltid svårt att välja pergamenttextures.Adragoor skrev:Snyggt!(Fast kanske lite väl mörk...)
När man tar typ en bild och får den att följa formen av något annat, t ex en uppslagen bok.vije skrev:Tusan vad fin!
Vad är displacement map för nåt?
http://www.photoshopcafe.com/tutorials/ ... ispmap.htm
Testa att använda burn i photoshop ovanpå en pergamenttexture. Se t.ex. här på hynsolgekartan jag gjorde förra året. Här har jag använt en bit äkta pergament (med fejkad medeltida handskrift på baksidan, linjeringen syns svagt igenom...Grisodlar'n skrev:Ja, kanske borde ha gjort den ljusare, om den ska vara en gammal, sliten kartbit. Sen har jag alltid svårt att välja pergamenttextures.Adragoor skrev:Snyggt!(Fast kanske lite väl mörk...)

Senast redigerad av Adragoor den 2008-05-10 11:18, redigerad totalt 1 gånger.