...tänk om man kunde få se en zorakisk riddare faktisk lyckas fälla en av varelserna?

Snyggt! Mja, kanske lite manga för min smak när det gäller svärdet, men i övrigt mycket trevligt.jadelotuz skrev:Första ideen jag fick var en större variant av Conans svärd (dvs med nedre delen av klingan trubbig, greppvänlig), men senare kom ett Panga svärd (Lite som en Machete fast kantig spets å lite bredare klinga) upp i mitt huvud.
Draget som jag ser som Lindskiarnskt är iaf svärdspetsen som jag tyckte skulle vara platt eller rak.
Svärdet i Monsterboxen ser faktiskt mer ut som ett brett bastardsvärd med en relativt (dock inte extremt) kort parerstång som kröks framåt i hornartade former. Hjalten är definitivt inte lång nog att vara en tvåhandsvariant för någon med så massiva nävar som en lindskiarn.jadelotuz skrev:Btw, lindskiarn i monsterboxen har väll ett klassiskt "Generic" rakt tvåhandsvärd? (har jag för mig iaf, har inte boken själv).
Spetsigare... Och täpp till hålen (och ta bort skriften) så har vi fått oss ett riktigt koolt lindiskiarnsvärd. Tycker jag.jadelotuz skrev: btw ... förlänga udden hur då. spetsigare, eller längre klinga (efter blodrännan eller med den också).
Knapparna är mer hål. dvs utborrat för att göra det lättare eller någe. Men det går nog att täppa till. i övrigt så kan det nog bli bra.