Några kommentarer:
Den "afrikanska" skölden tycker jag är helt rätt, den ger en stämning som inte bara är öken utan också djungel (lite otydligt uttryckt). Dessutom skiljer den Soluna från Ereb med formen på skölden samtidig som den likställer kontinenterna (ännu otydligare uttryckt

Kom på ännu ett officiellt platsnamn i Soluna; Farbanda som nämns i EA boxen (sidan 3, Kampanjboken). Verkar vara ett områdesnamn där Efaros djunglar ligger i dets nordvästra delar, och borde då kanske betyda Solunas "udde" mot nordväst?
Rörande Mikaels material om Efaro så verkar det vid en snabb överblick (som jag först nu har gjort) vara användbart, men det är länge sedan jag läste "Sleepwalks" Soluna-material så jag vet inte hur det passar in i det Altor som här växer fram. Mycket snygg karta förresten!

Vad tros om några gröna prickar i Pokti och en bit innöver i ökenmännens domäner, symboliserande fruktbara oaser och ibland även innehållande en stadsstat eller en ökenfurstes palats?
Saknar ön Habete Grelge ute i de vidsträkta Grelgifallen där Golwyndas sötvattenshav strömmar ut i Glashavet!
Karavanleder från Thelgul slingrandes mot Solunas inre är kanske mer en uppgift för Adragoor eller på egen framtida karta över handelsrutter och vägar på Altor?