leinder skrev:Har en fråga angående soltåg.
Sitter och petar i nidländska reningen 2ed och funderar på en
eventuell utveckling bland "riddarnationerna" eller främst lysande vägen i denna. Rent fiktivt alltså, skulle det kunna kallas till soltåg för att bekämpa Vicotnics arméer som hotar aidne och ereb, eller främst då lysande vägen
I sådana fall skulle det då vara kardiska eller dalkiska delen av kyrkan som skulle vara mest troligt?
Och hur skulle det ske rent praktiskt? Vem skulle leda det?
Lite difus fråga, jag vet. Vill bara känna mig för om det skulle vara en möjlighet.
Absolut ett alternativ att utforma alliansen som ett soltåg. Även om LV numera mer eller mindre tar avstånd från att bedriva soltågsverksamhet så kan ju detta i framtiden ändra sig av olika skäl (Reningen inleds först 613 eO). Dock kan det vara en ide att när man skriver detta framtida äventyrscenario att ta hänsyn till och förklara det tidigare avståndstagandet LV haft men som nu iom hotet från Nidland ändrat sig. Lite fördjupning alltså, om inte annat så för SLs del och äventyrets bakgrund. Så ville jag ha gjort.
En annan sak kan ju vara att även om LV inte kallar det ett soltåg så kanske krigarna som drar ut använder uttrycket?
LVs dalkiska gren har alldrig bedrivit soltågsverksamhet så det skulle förmodligen hur det nu än rättfärdigas vara följare av den aidniska grenen som drar ut som solfarare.
Ledning? Tja, för en riddarhär med tyngd i Aidne skulle det förslagsvis vara en echtisk ädling, kanske rentutav en kungason? En ledare för alla länderna i västra Kopparhavet som går i krig mot Vicotnik skulle kanske bli någon neutral sådan, en som Etinstrogna riddare, felicier som tillber Paridon, Unggudadyrkare osv kan ha respekt för och underordna sig.