Har du historien bakom varför echtiska män dansar med svärdet på höger sida Regil?
Neej, inte än. Du kanske har någon idé?birkebeineren skrev:Jag understreckar ordet "mäster" denna gången anders!![]()
Har du historien bakom varför echtiska män dansar med svärdet på höger sida Regil?
Ursäkta... Jag har just vaknat här i Colorado... Det var faktiskt det jag tänkte mig när jag ritade den.Mikael skrev:Tradition: För att visa sina fredliga intentioner hänger man svärdet på sas fel sida vid fest och social samankomst, liksom man lägger kniven bakom tallriken när man skurit till sin mat, gör dem svårare att dra rent symboliskt.
Tanken är ju förståss att det handlar om mer en en slemhög till baron, jag ville med historien illustrera två viktiga koncept (förutom att jag tyckte att den var roliga att skriva):anders skrev:Kul historia om en riktig slemhög till baron! Bra skrivet.
Ja, varför inte? Jag har inte haft några tankar alls än om Torillia och jag gillar texten. Om man bara arbetar om den lite (tar bort kampanjreferenser tex) så tycker jag att den kan gå in i wikin.Mikael skrev:Skulle börjat pula med Mandelorden, men det blev skissat till pågående kampanj istället. Kom ihåg att detta utspelas år 615, men kanske kan det mer allmäna användas?
![]()
.
Precis (är känslig för namngnäll men annars rätt OKRegil skrev:Ja, varför inte? Jag har inte haft några tankar alls än om Torillia och jag gillar texten. Om man bara arbetar om den lite (tar bort kampanjreferenser tex) så tycker jag att den kan gå in i wikin.Mikael skrev:Skulle börjat pula med Mandelorden, men det blev skissat till pågående kampanj istället. Kom ihåg att detta utspelas år 615, men kanske kan det mer allmäna användas?
![]()
.
Eftersom du inte är främmande för kritik så tänkte jag komma med lite(eller bara lite komentarer och tankar)
- Yttre muren. Kräver inte den flera tusen man för att bemanna ordentligt? Om invånarantalet är 4 000 så blir det ju väldigt mycket garnison. eller?
Tjäran. Inget emot den egentligen, men tjära finns ju runt om i ereb och kokas från trä. Det blir lite som att döpa om tjära, vilket inte... ja... Det blir lite som oliverna i Erebos som heter lullader för att det skall bli mer fantasy... vilket det ju inte blir (det blir bara förvirrat tycker jag). Så... Två tankar. Skulle antingen kunna jobba utifrån bitumen istället (vilket du ju delvis gör) och härleda namnet därur eftersom vi hr att göra med en petroleumprodukt. Eller så kanske de fäller stora arelaer skog runtom och kokar tjära av... eller... jag vet inte.
blev det lite gnälligt?![]()
men texten tycker jag som sagt kan användas nästan som den är. får bara ge en ramberättelse eller nåt...
och, stort tack förresten!![]()
(för övrigt, går torilia in under Kardien eller Trakorien?jag tycker egentligen att det passar bäst här under Kardien)
Få se om någon kommer på något... (sjäv är jag notoriskt usel på namn och namngivningMikael skrev: Ja tjäran som blev något annat var just för att jag ville ha en ny produkt som är petrolium/kol baserad utan att avslöja detta. Tycker det passar det moderna Trakorien. Sedan är det ju så att nya namn på saker oftast möter jubel på forumet, medan våra nutida ord inte är lika populära. Tjära, Kjiära, Bitum eller ngt annat spelar mig ingen roll alls. hjälp mig!
Tycker också det kan ligga under Kardien, men en länk bör finnas på Trakorien.
Mig kvittar det, bara det går ihop med övrigt material på ett bra sätt. Någon får hemskt gärna ge mig information om språket så kommer jag att svälja det med hull och hårAdragoor skrev:Antingen ett helt eget språk, eller ett språk som är besläktat med erdir och kanske dalkiska... Eventuellt kan ett släktskap även finnas med massi...Regil skrev:Vad talar de för språk?