Tycker EA inv.antalx10 funkar bra. det är iaf vad vi körde med. (vi insåg också att världen vara rätt fet, å det bodde lite folk i den! mest för att jag gillade å göra kartor skala enliga, å jämföra tex Zorakin med Sverige! de är nästan lika stora har jag för mig. sverige är lite längre

)
Vilket som! lite nuffrer.
Sverige, har idag en folktäthet av 22,2per/km2.
strax in på 1600-talet nådde sverige sin första Miljon invånare, tack vara inflytten. Tidigaste folk-"beräkningen" i sverige ... runt mitten av 1500 å tidigare så hade vi nånstans mellan 600-900tusen invånare ... snitt 750.000 altså. I ett rätt stort land. Dock inte så trångbod, inte norröver iaf.
Stockholm var i samma veva störst i sverige ... på 9100 invånare! (år 1570), dvs ca 3-400 år efter den utsatta tiden Ereb nu verkar röra sig runt (1100-1200 tal). Malmö var andra störst ... på enbart 3600, under samma tid altså. "Göteborg" var en håla på nästan 1200 pers!? (men endå) en handfull städer var större än Göteborg under denna tid, men ingen nådde högre än 1800 invånare.
Nu ä inte sverige bästa måtstocken för folkmängd

... men på något sätt gillar jag att det finns utrymme för "wilderness".
Dessutom ... så tycker jag man måste ha i åtanke allt annat folk som bebor utrymmena. Stor skilnad med våran "verklighet" är att vi faktiskt inte behöver trängas med andra "raser", som Orcher, Alver, Ankor, Vargmän, Lindskiarn, Grismän å dussinet andra what-nots. Räknar man som om det "bara" finns människor så blir det plötsligt lite trångt. Inga djupa skogar att gömma sig i
I våran spelargrupp restes det väldigt mycket. Jag körde relativt notoriskt på resrutter, restider, hur mycket en "mesig" person egentligen står ut med osv
De reste runt i åratal, hit å dit. Det var det som gjorde kampanjen så "grandios". Då de begav sig in i Samkarna ... en resa som tog typ ett halvår (in spelet altså). Det är också därför min Greveryd karta var välanvänd, relativt detaljerad, samt klart tillräcklig, Greveryd var stort nog för Medeltida folk för att spendera hela sitt äventyrar liv där
Dessutom! Jag har iaf lyckats med att vandrat med packning, fjällvandrat, paddlat kanot, å ridit häst, bla.
".. de är klokt att vara eftertänksam före ..."