Nargur ny

Nargur gammal
Ansvarig: Birkebeineren
/Spelknepe
Utmärkt. Jag ska försöka svara på dina frågor. Ska först lägga upp en "karta" över Nargur, samt skriva upp dig som ansvarig för Nargur.birkebeineren skrev:Jag har en hel del tankar om Nargur och skulle kunna ta på mig ansvar för dessa djupa skogar och de barbarer mm som lever här.
Om det "räcker till" återstår å se men jag skal försöka samla mina spridda och spretiga alster.
Det jag först och främst har tankar ikring är hur alle dom länder som på nåt vis beskrivs i EA som narguriska hänger ihop.
Vad är gemensamt för dom alla?
Hur är deras historia?
Varför ser deras språkträd ut som det gör?
Hur har deras likheter (och olikheter) utväcklats?
Kort sagt, mycket baserad på det som står i EA, men kopplat ihop.
Hur låter detta?
Innan en början skulle jag dock villja försöka samla det (lilla?) vi vet om Nargur så att allt kommer med. Jag har nämligen för tillfället inte tillgång till mina böcker.
Så; vad vet vi?
Ehm... ja... Det var väl skrivtecknen vi diskuterade och inte språken...? Annars gäller väl det där med att inte ändra i onödan.Min tanke var inte att ändra på själva språken, bara på bokstävernas utformande, och då kändes den joriska runraden mer... tja, runig!
Precis vad jag menade, fast jag uttryckte mig lite otydligt.Adragoor skrev: Ehm... ja... Det var väl skrivtecknen vi diskuterade och inte språken...? Annars gäller väl det där med att inte ändra i onödan.
Anledningen till att jag ville ändra på Nargurs alfabetet från första början var att jag tyckte att det inte passade så bra att barbarer skriver snygga moderna tryckbokstäver, utan att de borde använda tecken som är mer lämpade för den teknologi som de har...
Perfekt. Förutom att man kanske skall droppa maur-runanAdragoor skrev:Mitt första förslag till ett uppdaterat narguriskt alfabete:
http://hem.passagen.se/adragoor/DoD/narguralfabete.gif