Jag kör en kampanj där vi spelar och plockar russinen ur Ereb Altor.
Nu är vi i Marsklandet.
Spelarna är glada över flexibiliteten och att strider kan bli ngt annat än att bara nöta ned KP.
Striderna är faktiskt spännande nu och spelarna har mycket större agens. Strider behöver inte sluta med totalt blodbad.
Jag kan inte säga att det varit några större svårigheter(vi kör via Foundry VTT).
Magi fungerar lite annorlunda, men jag har alltid hållit magi på en låg nivå när jag varit SL.
Om jag använder Experts magi via Mythras så skulle jag dela upp det på två färdigheter som Mythras gör. En som beskriver hur kunnig du är i magin (typ magiskola) och sedan en färdighet för hur duktig då är på att kasta den (jag hade sedan länge tagit bort besvärjelser som individuella färdigheter utan låtit det kosta en viss mängd erfarenhet o tid att lära sig en ny).
Mythras är ett system och man väljer själv hur mycket man vill ta med, "Your Mythras May Vary" som utvecklarna säger.
(Vi har t.ex. inte tagit med vapenlängd, än..)
Jag har en tendens till WOT
Så,
kortfattat. Det har inte varit någon större svårighet eller arbete med att spela DoD klassiker med Mythras. För över grundegenskaper o de färdigheter som passar. Kör sedan allt i Mythras med de skador, rustningar osv.
Vi har hunnit med Skelettbyns hemlighet, Triangeldrama i Edelfara, Dimöns Hemlighet och nu är vi djupt inne i Marsklandet.
(o planen är att ta oss vidare till Svavelvinter osv efter det

)
DoD Expert, det spelet jag älskade, kan jag aldrig gå tillbaka till efter Mythras.
Fråga på om du vill veta mer, finns för övrigt en riktigt bra discord server.
/C