Efter att ha levt i feodalismens Visby en vecka kan jag konstatera att det vi gjort under veckan definitivt inte var något jag lärt mig i skolan.

När det gäller Kardien och Zorakin anser jag att forumets versioner är både genomarbetade och bra.
Goianas vapensköld antar jag levt kvar eller skapas vid maktövertagandet och då av Kardier. Älvfolk bryr sig knappast om vapensköldar. De kan däremot ha någon helt egen symbol (ej heraldiskt accepterad) för att visa att det rör sig om Goiana, Landori eller någon annan alvhåla?
När det gäller Snibbens bilder sammanfattar jag lite kort. Jag är ingen heraldiker och har lite förstånd när det gäller de regler som finns. Däremot är jag SL och tar mig därför rätten att bryta vilka regler jag vill och tycker därför fritt:
Losdrivien: Är inte färgerna lite trista för att samlas till ära och strid under?
Philmark: Ser lite ut att passa staden Fil- Tofia mer än hertigdömet. Gillar solen över bron, känns hoppfullt efter invasionen. Snibben har nog rätt med lite lull-lull på bron.
Videlrike: Varför myror?
Havsmanland: Jag gillade Fafnirs sköld med en båt och vitt/ ljusblått.
Grinfara: (har blivit Grimfara) Lite färg så är den bra.
Ridmark: Svärd?
Resten tycker jag är bra!
Vilka i Kardien för banér och sköldmärke. Adeln givetvis, men fristäder har de eget? Folkslag? Nu menar jag inte i medeltida Europa utan i Kardien.
Lite rörigt svar med lösa trådar, men så är det!