Nu när vi gett oss ut på intervebben och har pedéeffar och wikipedier och annat sånt här coolt tvåtusentalsgrejs så är det fett coolt med färgbilder just eftersom vi är vana vid alla gamla svartvita regelboksbilder.
Fram för färg i Ereb 2.0
//M
"Do not meddle in the affairs of dragons, for you are crunchy and good with ketchup..."
Otvin Käkslite skrev:Nu när vi gett oss ut på intervebben och har pedéeffar och wikipedier och annat sånt här coolt tvåtusentalsgrejs så är det fett coolt med färgbilder just eftersom vi är vana vid alla gamla svartvita regelboksbilder.
Fram för färg i Ereb 2.0
//M
Visst är det coolt... ända tills man slösar tre bläckpatroner per utskrivet dokument...
Otvin Käkslite skrev:Nu när vi gett oss ut på intervebben och har pedéeffar och wikipedier och annat sånt här coolt tvåtusentalsgrejs så är det fett coolt med färgbilder just eftersom vi är vana vid alla gamla svartvita regelboksbilder.
Fram för färg i Ereb 2.0
//M
Visst är det coolt... ända tills man slösar tre bläckpatroner per utskrivet dokument...
Jo... Men man kan ju ändå välja att skriva ut det i svartvitt. Eller?
I vilket fall kommer färgbilder från mig vara undantaget, då det tar bra mycket längre att måla en bild än att rita den!
Får erkänna att jag är väldigt förtjust i den färgglada ankan. Den med tuschad outline är väl kanske mest lämpad att ha i en pdf. Sen så har jag ju alltid varit svag för svartvita illustrationer så den svartvita akvarellen är ju inte helt fel den heller... men för att inte det här inlägget ska bli helt meningslöst så kan man ju tänka sig att iaf framsidan av de kommande pdferna kan prydas av en färggran illustration. Ank-pdfen (om det nu blir en sådan) har ju en given kandidat då iaf.
Sista färgbilden var ju bedårande! (Letar frenetiskt efter nya ord att använda...)
Jag triv väldigt bra med blyerts/tusch illustrationer, rent traditionellt. Men färgbilder illustrerar ju faktiskt ofta bättre.
I wikin tycker jag gott man kan nyttja båda arter, i pdf:en så blir kanske mycket beroende på övrig layout.
Skall pdf:en ge intrycket av en gammal väderbiten lunta -b/g skisser
Som ett modernt lexikon -färg
...Men vem skall föra våra runor, så väl, med den äran?
----------
Instagram: porkypete
----------
Grymt snygg riddare, Gunther! Nu blir jag väldigt, väldigt sugen på att be dig att rita en dalkisk solriddare... Om det inte är försent kanske Spelis kan få med den i PDF:en.
Otvin, du får färglägga vad du vill! Bara kul att se. Lägg dock märke till att köttbitarna har en lysande sten under buken. Det är viktigt att den blir tydlig. Lägg också märke till at 3: konflux-bilden är nattetid - vilket torde påverka färgsättningen.
anders skrev:Grymt snygg riddare, Gunther! Nu blir jag väldigt, väldigt sugen på att be dig att rita en dalkisk solriddare... Om det inte är försent kanske Spelis kan få med den i PDF:en.
Otvin, du får färglägga vad du vill! Bara kul att se. Lägg dock märke till att köttbitarna har en lysande sten under buken. Det är viktigt att den blir tydlig. Lägg också märke till at 3: konflux-bilden är nattetid - vilket torde påverka färgsättningen.
Just det ja, och den skall vara lite isande blå stenen...eller kanske djupblå.
Strålande Gunther! En riktigt bra bild på en Zorakisk riddare. Sannolikt en av de Kungliga riddarna med tanke på bröstskölden.
Enda som jag kan tänkas inflika är om den nedersta foten på den Zorakiska draken! Jag har för mig att den endast har framtassar.
Men nu låter jag förbaskat gnällig...
Återigen! En otroligt snygg bild av en riddare. Tack!!!
Senast redigerad av Fraxinus den 2008-01-15 17:02, redigerad totalt 1 gånger.
Fraxinus skrev:Strålande Gunther! En riktigt bra bild på en Zorakisk riddare. Sannolikt en av de Kungliga riddarna med tanke på bröstskölden.
Enda som jag kan tänkas inflika är om den nedersta foten på den Zorakiska draken! Jag har för mig att den endast har framtassar.
Men nu låter jag förbaskat gnällig...
Återigen! En otroligt snygg bild av en riddare. Tack!!!
Faktiskt har jag försökt rita av draken från Erebkartan i färg. Så, nej, vad jag kan se ska det vara ett ben där. =)