...eler med Adragoors system för kejserlig jori, om man så föredrar:
Henkyklopêdia Erêbia

...eler med Adragoors system för kejserlig jori, om man så föredrar:
Bra samlat. Vissa kräven en liten puts för att inte sticka ut för mycket, exempelvis några från Krugal Svylses förbannelse, men vi försöker att passa in även de mest obskyra detaljer från källorna i EA-projektet.
Ja, dessa tycker jag att vi kan vara utan:birkebeineren skrev: ↑2022-03-10 09:02 Vissa kräven en liten puts för att inte sticka ut för mycket, exempelvis några från Krugal Svylses förbannelse...
Spökskriven av en lärd man som genomled två års fångenskap hos nämnda troll, och som överlevde enbart tack vare att han var alldeles för mager för trollgrytan samt att han visade stor tjänstvillighet i hushållsgöromålen. När han till slut tagit mod till sig att rymma så skrev han boken som ett sätt att hantera sina minnen av fångenskapens fasor. Tragiskt nog kom han senare att bli anklagad och dömd till döden för kannibalism...
En mycket elak satir över äventyrarkulturen, dess udda deltagare som bygger upp den samt de irrationella handlingar som kommer ur den, skriven av Viggle som är en vit anka som betitlar sig själv drake (annat namn för ankhane, inom ankors kultur ett mellanting mellan karlakarl/machoman och en artighet motsvarande den anglosaxiska vanan att lägga till Esq. efter namnet) och skriven ur fabeldjurets perspektiv. Mången hormonstinn äventyrare har missförstått skriften och gett sig av att söka upp och näpsa den oförskämda reptilen, till ankans stora nöje och löje.
Touché, monsieur! Jag anser mig själv överbevisad!Wolfhart skrev: ↑2022-03-10 15:04Spökskriven av en lärd man som genomled två års fångenskap hos nämnda troll, och som överlevde enbart tack vare att han var alldeles för mager för trollgrytan samt att han visade stor tjänstvillighet i hushållsgöromålen. När han till slut tagit mod till sig att rymma så skrev han boken som ett sätt att hantera sina minnen av fångenskapens fasor. Tragiskt nog kom han senare att bli anklagad och dömd till döden för kannibalism...En mycket elak satir över äventyrarkulturen, dess udda deltagare som bygger upp den samt de irrationella handlingar som kommer ur den, skriven av Viggle som är en vit anka som betitlar sig själv drake (annat namn för ankhane, inom ankors kultur ett mellanting mellan karlakarl/machoman och en artighet motsvarande den anglosaxiska vanan att lägga till Esq. efter namnet) och skriven ur fabeldjurets perspektiv. Mången hormonstinn äventyrare har missförstått skriften och gett sig av att söka upp och näpsa den oförskämda reptilen, till ankans stora nöje och löje.
Applåder! Jag kom inte runt det faktum att en katalog borde tryckas snarare än kopieras, och jag hade helt glömt att den gode(?) mäster Arathaso har ett boktryckeri! En elegant utförd ihopskarvning av till synes disparata trådändar