Harpyor/Fågelkvinnor
- Grisodlar'n
- Kardisk Bontisâl
Re: Harpyor/Fågelkvinnor
Att sirener har kvinnobröst kan ju ligga lite i deras övernaturliga essens och bidrar starkt till lockelsen bland långfarna sjömän, men varför har luftens skränande huliganer, harpyorna, kvinnobröst? Diar harpyor? Eller lägger de ägg? Kan en alkemist vara på jakt efter en harpyas bröstmjölk?
- skaraborgarn
- Nidländsk Domare
Riktigt elaka trollpackor blir harpyror i nästa liv.
Häxan dör och en harpyra lägger ett ägg.
Brösten dess skapares misslyckade eller grymma skämt. De diar inte. Men alkemistens jakt är riktig och harpyamjölk är mycket potent alkemiskt. Eller...Grisodlar'n skrev: ↑2020-03-25 18:29 Att sirener har kvinnobröst kan ju ligga lite i deras övernaturliga essens och bidrar starkt till lockelsen bland långfarna sjömän, men varför har luftens skränande huliganer, harpyorna, kvinnobröst? Diar harpyor? Eller lägger de ägg? Kan en alkemist vara på jakt efter en harpyas bröstmjölk?
Gillar.skaraborgarn skrev: ↑2020-03-25 18:57 Riktigt elaka trollpackor blir harpyror i nästa liv.
- skaraborgarn
- Nidländsk Domare
Tackar!
Definitivt min favoritförklaring!

"Så framt han vill älska vår nåd och vår vrede fly."
- skaraborgarn
- Nidländsk Domare
Herrpyror nämndes i något nummer av Sinkadus.
Är det sant?:-D
Vad står om dessa herrar?
Vad står om dessa herrar?
- skaraborgarn
- Nidländsk Domare
Det var någon som skrev till Sinkadus och hade detta som förslag i brevspalten.
skaraborgarn skrev: ↑2022-01-24 02:22 Det var någon som skrev till Sinkadus och hade detta som förslag i brevspalten.

- skaraborgarn
- Nidländsk Domare
Var det du som skrev om herrpyror?
Fick du autograf?
Fick du autograf?
Nej det var inte jag, men visst fick jag Nisses och Anders autografer. Har den ännu i svarta boxen längst ner.

- skaraborgarn
- Nidländsk Domare
Ha den äran!
- skaraborgarn
- Nidländsk Domare
"Jag kan glädja er med att jag har svaret på det senaste diskussionsämnet "Är harpyor dägg- djur?".
Efter djupa konversationer med den vackra sivoiska harmonist-kvinnan Salamira, och hen- nes häxa till syster, Salmonella, har jag kommit fram till att harpyor måste vara ägg-djur. Alltså: de lägger ägg, precis som fåglar.
Desto intressantare är frågeställningen: "Hur förökar sig harpyor?" Eftersom ingen någonsin stött på manliga harpyor har man antagit att det uteslutande finns bara kvinnliga sådana, men så är icke fallet: de manliga är bara mycket få till antalet. De manliga harpyorna, de sk herr-pyor- na, är mycket skygga av sig och bor en och en i ensliga grottor högt uppe bland bergen. De flyr vid minsta tecken på fara, och är särskilt rädda för kvinnliga harpyor. Under parningstiden är det honorna som söker upp hanarna. När en flock harpyor (ca 10-30 st) hittat en herr-pya våldtar de honom allihop, och flyger sedan hem. Oftast brukar de döda den stackars herr-pyan efteråt också. Bara en tiondel av antalet födda harpye-ungar (harplingar, herplingar, harpor, herpes???) är manliga, och de flesta dödas innan de hinner rymma hemifrån. Allt som allt är herr- pyornas öde i harpye-samhället mycket tragiskt.
Tack för ordet.
Johannes Nesser"
Sinkadus nr 32
Efter djupa konversationer med den vackra sivoiska harmonist-kvinnan Salamira, och hen- nes häxa till syster, Salmonella, har jag kommit fram till att harpyor måste vara ägg-djur. Alltså: de lägger ägg, precis som fåglar.
Desto intressantare är frågeställningen: "Hur förökar sig harpyor?" Eftersom ingen någonsin stött på manliga harpyor har man antagit att det uteslutande finns bara kvinnliga sådana, men så är icke fallet: de manliga är bara mycket få till antalet. De manliga harpyorna, de sk herr-pyor- na, är mycket skygga av sig och bor en och en i ensliga grottor högt uppe bland bergen. De flyr vid minsta tecken på fara, och är särskilt rädda för kvinnliga harpyor. Under parningstiden är det honorna som söker upp hanarna. När en flock harpyor (ca 10-30 st) hittat en herr-pya våldtar de honom allihop, och flyger sedan hem. Oftast brukar de döda den stackars herr-pyan efteråt också. Bara en tiondel av antalet födda harpye-ungar (harplingar, herplingar, harpor, herpes???) är manliga, och de flesta dödas innan de hinner rymma hemifrån. Allt som allt är herr- pyornas öde i harpye-samhället mycket tragiskt.
Tack för ordet.
Johannes Nesser"
Sinkadus nr 32
Absolut en teori som förfäktas av Agronomie Licensiat Johannes Nesser to Lycéeplan. Fnyses ännu åt av äldre lärde.