Albrekt skrev: ↑2021-03-22 11:41
Låter härligt! Skulle vara kul att höra om var du lade de olika äventyren geografiskt? Också ifall du bundit ihop de olika handlingarna på något/några fiffiga sätt, eller om du hållit dem alla fristående från varandra. Hur för du RPna från ett äventyr till nästa?
Hej!
Utkante har varit en ingång.
Utkante har jag förlagt, på inspiration av Wikin, i gränslandet mellan Kardein och Zorakin.
Förutsättningen var att den unge egendomslöse tjuven hade hamnat på kant med gillet i Faltrax och tagit sig till de skumma rackarna dom driver världshuset i utkante och hjälpte till i stallet. En till Rollperson, överfärd från en kort kampanj i DoD2016m, en smedslärling från Nordmark hade tagit sig till Utkante som smedslärling till Vagn, smeden i byn.
De tog sig till skelettbyn då byborna i Utkante inte hade hört av den på länge.
De tog sig dit, blev skräckslagna av skelett, tog sig hem och fick med Jore och Hårde från byn. Tog sig ned i katakomben under templet. Lämnade Eledain riddarens svärd, rustning mm av respekt !
Spelaren som har smedslärlingen från Nordmark har tyvärr inte varit med sedan dess, mått dåligt med jobbar på att få med han framöver.
Till triangeldrama i edelfara.
Lodi, tjuven/akrobaten vill sälja en mindre mängd juveler de hittade i Skelettbyn samt en del gods från värdshuset. tar sig över till Zorakin för att sälja.
Klassisk möta på vägen

för Edelfara. med Riarken från Pendon och Penten som nyligen tagit avsked från sin tjänst som spejare åt tornriddarna.
Plantering av karlsorden via en präst samt de brända pergamenten från äventyret Skönheten och odjuret i svartfolkets läger.
Ergo. Skönheten och odjuret
Där ges mer info om Karlsorden samt att den är ett annat namn för svärdsorden med kopplingar hela vägen tillbaka till Eledains riddare
Redan planterat vid skapelsen av Riarken att han ska till ett håla och vara landsortspräst (väl utvecklad bakgrundshistoria och planteringar från min sida om hemligheter).
Hålan han ska till för att hålla sig ur vägen är naturligtvis utkante, och den mottagande prästen visar sig vara mystikern rabindranath.
Där får de höra av dvärgarna och sedan i uppdrag av Rabindranath att de ska ta sig till Dimön. Prästen blir sedan upplärd i grunderna i mirakel. Använder mig av reglerna för Theism i Mythras.
Efter Dimön klarnar det mer om demoner, vagt som kommande katastrofer (läs konfluxer). Riarken Just skickas till en präst ur Svärdsorden som befinner sig i Faltrax, utbildas vidare där samt får mer utbildning i stavteknik av en Riddare från palinor (vilka har tätt flätade samarbeten med svärdsorden, även om hanteringen av gastar är okänd)
Blir en lätt koppling vidare mot marsklandet.
har redan planterat om konfluxer så finns redan en pil motmarsklandet.
Sällskapet har utökats med en handelsman/sjöbuse från södra kardien, losdriver, så han tänkte jag få in på tankar om svaveltraden.
Inför svavelvinter (om de lever då) vill jag att minst 2 av fyra, helst fler, ska ha någon form av direkt motivation för att åka till marjura.
Det blev en textmassa som vanligt...
/C