sen är det väl så att den skulle behövas skrivas om lite av nån flitig själ så den blir lite roligare att läsa

Jag tänker mig typ 10 (eller varför inte betydligt mindre) sidor överskådlig, lätthanterad och underhållande/fantasieggande allmän Ereb-historia i löpande textformat. Från den kan det sedan finnas hänvisningar till en mastodontisk lunta med årtal och detaljer om man vill. (Fast jag ser kanske inte något direkt behov av det då varje landsbeskrivning kan innehålla lite historiska detaljer av intresse)Bergdahl skrev:Snarare är det väl viktigt att den historia som hamna i andra texter är rolig att läsa. För det är väl inte tänkt att vi skall publicera mer än 60 sidor historia. Då ser jag nog hellre att det arbetet läggs på länderna, kulturerna i 610 års Ereb.
Jag tycker det är bättre att man använder en mall för att markera att osäkerheter finns. Det finns nämligen en trevlig funktion som gör att man kan lista alla sidor som använder en viss mall och därmed kan man ha koll på de delar vi är osäkra på (tills någon går och rättar upp artikeln och tar bort mallen från den). Att använda rosa, eller grön är omöjligt att spåra upp och ta bort.Rickard skrev:J
Funderingar jag hade var att man kunde lägga till någon symbol, istället för att markera något med rosa (där Mikael var osäker), så att man kunde hänvisa till någon annan sida (diskussionssidan?) där man tog upp vad osäkerheten bestod i. Detta för att ha allt sådant från historietexten. Fast det blir kanske krångligt att ordna till, men med någon mall kanske man kan göra det lättare?
Jag tycker den uppdelning du har börjat göra verkar bra.Rickard skrev:J
Ska hela historien stå på en sida såhär eller ska det finnas fler indelningar som syns på huvudsidan?
Ett "problem", som jag ser det, är att Efter Odos födelse (0-610) kommer resultera i en hel del rubriker, vilket kommer att göra menyn längst upp på sidan vääldigt lång. Någon som har någon fundring? Tills vidare så gjorde jag bara en hänvisning till en icke-existerande sida.
Det skulle vara intressant om ilmarinen har någon fundering på struktur.