Eftersom jag har en hel värld i samma upplösning så vore det omöjligt att jobba med något större!
Hehe, ok, förståeligt!Spelknepe skrev:Detta är högsta upplösningen!
Eftersom jag har en hel värld i samma upplösning så vore det omöjligt att jobba med något större!
Trevligt. Om du vill utveckla stadsstaten Tulu ute i Takloobiöknen får du fria händer. Eller så lämnar vi det öppet till den enskilde SL att göra. Eller framtiden.Valgardur skrev:Nu när kartan är klar har jag skrivit lite om övriga platser. Dessa tänkte jag att vi kunde wikifiera sen också när allt är klart med provinserna:
Nya platser i provinsen Zador
...
Instämmer till fullobirkebeineren skrev:
Och tack för ännu en snygg karta Spelknepe! På serverade underlag kan vi bara kladda lite hursomhelst, hitta på några namn, och sen får vi strålande fina spelkartor, precis som vi vill ha dem, att bara avnjuta. Vilken lyx!
Ja vi får se hur det blir med den delen. Tulu är ett väldigt intressant område så det blir nog svårt att hålla fingrarna bortabirkebeineren skrev: Trevligt. Om du vill utveckla stadsstaten Tulu ute i Takloobiöknen får du fria händer. Eller så lämnar vi det öppet till den enskilde SL att göra. Eller framtiden.
De talar ett centralakrogalisk språk men vi har inte spikat om alla talare av språk tillhörande denna familj har ett eller flera typiska utseenden. Har kalsaliterna något typisk utseende i övrigt som kan hittas i vår värld?...En kalasit är av normallängd med rakt svart hår och ljusbruna, gröna eller blå ögon och något solbränd hy. Männen får ofta kraftig skäggväxt ...
Ja jag märkte att detta var lite oklart, därför lämnande jag utseendebeskrivningen ganska öppen. Jag tänker mig dem som östeuropéer, typ en blandning av ungerska och östslaviska drag, med allt vad det innebärbirkebeineren skrev: De talar ett centralakrogalisk språk men vi har inte spikat om alla talare av språk tillhörande denna familj har ett eller flera typiska utseenden. Har kalsaliterna något typisk utseende i övrigt som kan hittas i vår värld?
Jag har alltid tänkt mig Kamsun och Kanth lite som iranier-pakistanier, och Tandakaj som mongoler. Men antagligen är Akrogal ett hopkok av alla kulturer med tanke på Yndarimperiet och historia förflyttningar etc.birkebeineren skrev:Kanske kan ett mongolskt utseende dominera i Kamsun och så har folk därifrån i Handelsalliansen blandat sig med slaviskt/ungerskt utseende folk från ute på de centralakrogaliska stäpperna?
Detta skulle helt klart kunna vara en scen från utkanterna av Takloobiöknen, någon gång strax innan furstarnas fall på 200-talet. Jag har hämtat lite inspiration från den tidiga arpad-dynastin vad gäller div. beskrivningar i kampanjerna jag SL:ar i området.birkebeineren skrev:Kanske är detta en scen från Handelsalliansen (dvs om vi låtsas att oxdjuren bara har ett av sina horn och att det sitter i pannan som på en akrogalisk enhornsbuffel):
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Arpadfeszty.jpg