Men det är klart att de numera överlåter den smutsiga hanteringen till andra.

Det låter som en interessant möjlighet och vi kan ju lämna det lite öppet och inte spika att det inte är så. Kanske det fortfarande finns rester av någon gammal kultur i Morginnerskogens djup som söker slavkraft? ...eller säljer dem vidare till insektoider från De rasslande rasernas arkipelag i behov av mjukmat till sina larver?Patrik Höij skrev:Har synat kopparhavets kapare och vad som står där om slavhandeln och det är ju klart intressant att Ankorath ägnar sig åt att sälja slavar inåt landet. Det kan vara en felskrivning, men oj vad spännande det skulle kunna bli att utveckla det lite mer. Ankorath skulle ju få en ganska unik handel, eftersom ingen annan stad väl säljer slavar inåt landet. Vad kan det finnas för slavägande stat som är en stor kund till Ankorath inåt landet? Spännande.
Inte behöver vi utesluta handel med inlandet, men om det förekommer är det i mycket liten skala tycker jag. Det tycks mig helt enkelt osannolikt. Djungel, träsk och dyra transporter, varför köpa slavar långt borta på kusten när det borde vara billigare på närmare håll? OK, efarier kanske ses som statusslavar? Kanske får man inte jaga slavar själv? Nej jag tycker det ska betraktas som en felskrivning.birkebeineren skrev:Det låter som en interessant möjlighet och vi kan ju lämna det lite öppet och inte spika att det inte är så. Kanske det fortfarande finns rester av någon gammal kultur i Morginnerskogens djup som söker slavkraft? ...eller säljer dem vidare till insektoider från De rasslande rasernas arkipelag i behov av mjukmat till sina larver?Patrik Höij skrev:Har synat kopparhavets kapare och vad som står där om slavhandeln och det är ju klart intressant att Ankorath ägnar sig åt att sälja slavar inåt landet. Det kan vara en felskrivning, men oj vad spännande det skulle kunna bli att utveckla det lite mer. Ankorath skulle ju få en ganska unik handel, eftersom ingen annan stad väl säljer slavar inåt landet. Vad kan det finnas för slavägande stat som är en stor kund till Ankorath inåt landet? Spännande.
Status med hushållsslavar; så var det i kejsardömets dagar, så vill furstarna ha det. Livegna driver jorden. Även i Erebos finns hushållsslavar.Mikael skrev:Jorpagner som valt att ha slavar istället för livegna kan har dels inte insett fördelarna med feodalismen och har dels närmare till centralerebiska slavar. Kan inte föreställa mig slavtransporter genom det LVtrogna Jorpagna.
Ja det stämmer. Slavtraden går via Demontungan och Besportho.Mikael skrev:Främst i Kalmurri föreställer jag mig. Kalmurriska slavjägare fångar hela stammar av inlandsnomader och säljer till nidlänningarna.
Ja, det är väl själva definitionenskaraborgarn skrev: ↑2019-06-13 21:17 De flesta som har slavar är människor som äger andra människor?
Grovarbetande slavar är betydligt vanligare än tjänare, soldater eller lärda slavar.skaraborgarn skrev: ↑2019-06-13 21:17 Vilken form av slaveri är mest vanlig?
Är det husslavar, plantageslavar, gruvslavar, soldatslavar?
Det beror på samhället och dess inställningar till ankor. I städer som Dunderin och Montagor är det fullt möjligt för en anka att äga en människoslav.
Nej, orcher är knappast välkommna till slavmarknaden. Slavar orcherna själva tar vid plundringar kan dock hamna på menyn
Det beror på hur kulturen förhåller sig till slavar.