Illustrationer

Illustrationer med anknytning till Ereb Altor.
Användarens profilbild
anders
Dalkisk landsprofet
Inlägg: 1679
Blev medlem: 2007-07-20 15:40
Ort: Ashland, OR

Inlägg av anders »

Snyggt som vanligt Gunther! Gillar särskilt hjälmen (inspirerad varifrån?) och heraldikplattan på bröstet. Skitcoolt! :D
Caddo
Den Lysande Vägen

Discord: clerical_error#3473
Användarens profilbild
Otvin Käkslite
Ransardisk Gripryttare
Inlägg: 205
Blev medlem: 2007-03-03 22:34
Ort: Stockholm

Inlägg av Otvin Käkslite »

Gunther: Jag gillar dina bilder som fan. Jag gillar de fina enkla linjerna. Det är ett perfekt sätt att avbilda såna, vad ska man säga, typexempel som du ritar. Bra!



//M
"Do not meddle in the affairs of dragons, for you are crunchy and good with ketchup..."
Användarens profilbild
Gunther
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 633
Blev medlem: 2007-01-28 13:08
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Gunther »

anders skrev:Snyggt som vanligt Gunther! Gillar särskilt hjälmen (inspirerad varifrån?) och heraldikplattan på bröstet. Skitcoolt! :D
Tack. Vi diskuterade fram designen här.
Användarens profilbild
Adragoor
Mirelsk Ramkrigare
Inlägg: 1801
Blev medlem: 2007-03-12 20:26
Ort: Lund

Inlägg av Adragoor »

Det hade varit coolt att se fler "modeteckningar" Gunther!
Fraxinus
Kardisk Bontisâl
Inlägg: 1634
Blev medlem: 2007-05-10 01:12
Ort: Stockholm

Inlägg av Fraxinus »

Mycket trevlig Gunther. Stort plus för hjämen!!

:D
Användarens profilbild
Gunther
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 633
Blev medlem: 2007-01-28 13:08
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Gunther »

Tja, som sagt. Släng upp en tråd i övrigt så skissar jag. Vi kan ju inte slita ut stackars Anders. :P
Mikael
Admin
Inlägg: 5406
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

:D Technicolor!!!
Användarens profilbild
Otvin Käkslite
Ransardisk Gripryttare
Inlägg: 205
Blev medlem: 2007-03-03 22:34
Ort: Stockholm

Inlägg av Otvin Käkslite »

Mikael skrev::D Technicolor!!!
Hell yeah. :D



Anders (eller nån annan med kusnkap i ämnet): Vilka färger har folkdräkten som kvinnan bär?


//M
"Do not meddle in the affairs of dragons, for you are crunchy and good with ketchup..."
Användarens profilbild
anders
Dalkisk landsprofet
Inlägg: 1679
Blev medlem: 2007-07-20 15:40
Ort: Ashland, OR

Inlägg av anders »

Otvin Käkslite skrev:
Mikael skrev::D Technicolor!!!
Hell yeah. :D



Anders (eller nån annan med kusnkap i ämnet): Vilka färger har folkdräkten som kvinnan bär?


//M
Tja... Hon är dalk, så ganska grådaskiga färger är jag rädd... Inslag av blått. Huvudduken är vit.
Caddo
Den Lysande Vägen

Discord: clerical_error#3473
Användarens profilbild
Otvin Käkslite
Ransardisk Gripryttare
Inlägg: 205
Blev medlem: 2007-03-03 22:34
Ort: Stockholm

Inlägg av Otvin Käkslite »

Adragoor skrev:Det hade varit coolt att se fler "modeteckningar" Gunther!
Precis det uttrycket som jag hade velat använda i min förra post som lovordade dina teckningar. Jag skulle kunna färglägga dina grejer också, behöver lite färgbeskrivningar bara. Det skulle för övrigt vara sjyst att få lite färgbeskrivningar på alla teckningar med lite mer specifika motiv. Dina officerare t.ex. Gunther och Anders Gannin Hasõ, såna som har en specifik klädkod eller nåt sånt, ni förstår vad jag menar.

Hursom, nu ska jag gå och spela Guitar Hero med min svägerska.


//M
"Do not meddle in the affairs of dragons, for you are crunchy and good with ketchup..."
Användarens profilbild
Gunther
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 633
Blev medlem: 2007-01-28 13:08
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Gunther »

Då blir Spelknepe glad. Han tjatar ju om det där. ;) Vad det är för färger...vet ej. Ta något passande från sköldvapnet kanske. Titta lite på inspirationskällorna (romerska rustningar m.fl.)
Användarens profilbild
Otvin Käkslite
Ransardisk Gripryttare
Inlägg: 205
Blev medlem: 2007-03-03 22:34
Ort: Stockholm

Inlägg av Otvin Käkslite »

anders skrev:Tja... Hon är dalk, så ganska grådaskiga färger är jag rädd... Inslag av blått. Huvudduken är vit.
Ja just det... de är ju för fasiken färgblinda de små rackarna. Den kanske till och med skulle kunna vara i helt olika färger. Varje del i en egen färg i ett totalt osynkat färgtema.

Hehe, kakafonin är total.



//M
"Do not meddle in the affairs of dragons, for you are crunchy and good with ketchup..."
Användarens profilbild
Otvin Käkslite
Ransardisk Gripryttare
Inlägg: 205
Blev medlem: 2007-03-03 22:34
Ort: Stockholm

Inlägg av Otvin Käkslite »

Gunther skrev:Då blir Spelknepe glad. Han tjatar ju om det där. ;) Vad det är för färger...vet ej. Ta något passande från sköldvapnet kanske. Titta lite på inspirationskällorna (romerska rustningar m.fl.)
Var finns skölden? Jag är extremt dålig på att hänga med i de flesta diskussioner så...



//M


Edit: Nu förstod jag att du menade vapenskölden för landet naturligtvis. Dumma mig :oops:

Rött och guld/gult, samt kanske grönt och silver som detaljer om man ser till den gröna kvisten och vapnen i skölden.
"Do not meddle in the affairs of dragons, for you are crunchy and good with ketchup..."
Användarens profilbild
Gunther
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 633
Blev medlem: 2007-01-28 13:08
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Gunther »

Otvin Käkslite skrev:Felicisk Officer available in Technicolor!

Inte helt nöjd... Jag känner att jag vart lite slarvig mot slutet av själva färläggningen. Sen shape:ade jag upp mig vid bränningen, så då vart det lite bättre.

Eftersom jag helt saknar artistisk talang när det kommer till att rita saker själv så var det väldigt svårt att få till sjyst skuggning eftersom det inte följde med bilden. Nu ska det ju inte vara nån särskild skuggning eftersom det är något av en stiliserad bild men jag kände ändå att lite skulle det vara. Hmm.... resultatet talar för sig själv, jag ska hålla mig till att bara färglägga och inte försöka mig på några artistiska utsvävningar.
Ah...skönt med färg. :) Några kommentarer. För det första lär dom inte färga "kreneleringen" på rustningen. Sedan så är armskenorna i läder, gärna ganska mörkt. Men det ser trevligt ut med brunfärgen du har.

Fjällen i den fantastiskt underliga rustningen tänker jag mig "guldfärgade". Metallplattorna som skyddar armhålorna samt dom som är under axelbanden ska vara just metallfärgade (som du har nu). Däremot ska axelbanden egentligen vara naturvita, precis som överdelen av harnesket (som faktiskt inte är metall). Kragen och det som är ovanför kanten på harnesket, samt det som sticker fram bakom armskenorna är en del av tunikan eller vapenskjortan som han har under. Så dom delarna bör ha samma färg.

Då vet du! Ifall du nu skulle råkas orka göra om den lite. =)
Mikael
Admin
Inlägg: 5406
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

Härligt mäster Otvin!
(alla personer bör dock inte vara blonda och blåögda... :shock: Hur är det med felicier och dalker tex?)
Skriv svar