jag kommer att vilja ändra på delar av texten. De jag köper rakt av är översikt och hamnen.osbjer skrev:Ok, jag lägger till en liten förstad och sådant utanför. Pappret jag ritat på är ganska litet, så kanske gör jag om hela. Jag får se.
Vad säger du om den texten jag kommit fram till om Faltrax i övrigt? Det vore fint om du kunde komplettera med de fd livegna, eller om du har ett utkast kan jag renskriva och sätta in det i wikin.
/j
Inledningstexten funkar inte då jag ser det som att Faltrax togs över av kungen vid maktskiftet.
Vad gäller lag och ordning så tänker jag låta kungen stå för "hög rätt" och därigenom kopplas borgmästare etc fria vid allvarligare brott, så den delen vill jag skriva om. Samma vid styret, staden är kunglig och borgmästaren tillsättes av kungen.
Magikerakademi - jag tycker att det finns för många i ereb och att de tenderar att vara för torra. så jag tror att jag vill ta bort den, eller också utveckla den.
Krigarakademier och tjuvgillen ser jag inte som en del av Kardien och de vill jag helt sonika plocka bort...

Sedan vill jag lägga till en rejäl damm på floden varfifrån man ha´r byggt stångjärnshammare som används vid smide. Vet inte riktigt hur jagf skall få ihop det rent geografiskt (snabbflytande flod - precis vid kusten. men, men)
och så har vi Kerisgassen av Faltrax som residerar i staden.
Birke: har ej glömt tornet.