Kanske solfararna kastades ut av Furgia efter Slaget vid Hydaspes dar deras hastar skramdes vansinniga av enorma indriker?
Den inledande biten är ju den jag suttit med ett bra tag och hunnit slipa på. Den senare delen hävde jag ur mig under relativt kort period igår kväll och det märks, när jag såhär i efterhand läser vad det är jag skrivit. Men nu när jag vet att det inte motsäger något annat skrivet, så kan jag ju börja putsa på texten och få den något "bättre".Den inledande biten passar fint med det som skrivits om Forsta Soltåget och Solstaten.
Slaget vid Hydaspes, får det bli...Slaget vid Hydaspes
Håller med till fullo och du målar upp en mycket stämningsfull bild av det hela gtjorgo. Mitt problem är dock att som jag tänkt det är det meningen att bli en rätt kort och koncis text om det furgiska soltåget som skall läggas in i texten om LV, känner redan att det börjar bli för mycket text om detta soltåg som ju "bara" är ett sidospår. Jag tror mer på att sprida ut de mer färgrika texterna på andra ställen, som t.ex. texter om Furgia, Stabul, Den helige Odos brödraskap osv.Det absolut viktigaste är att det är EPISKT som fasen! [...] Eller?
Ok, gott. Då kan jag spåna vidare då.Det ser bar ut [...]
Håller med till fullo och du målar upp en mycket stämningsfull bild av det hela gtjorgo. Mitt problem är dock att som jag tänkt det är det meningen att bli en rätt kort och koncis text om det furgiska soltåget som skall läggas in i texten om LV, känner redan att det börjar bli för mycket text om detta soltåg som ju "bara" är ett sidospår. Jag tror mer på att sprida ut de mer färgrika texterna på andra ställen, som t.ex. texter om Furgia, Stabul, Den helige Odos brödraskap osv.
Läs igen anders. Texten anger kyrkor och tempel i allmänhetbland alla religioner som samsas i Furgia. För LV specifikt nämns pilgrimscentra, katedral och kloster som byggnationer.anders skrev:Ser strålande ut för min del!Däremot kallas ALDRIG den Lysande Vägens helgedomar för "kyrkor" (se Lysande Vägen på wikin), utan "soltempel". Använd de LV-specifika namnen så mycket som möjligt (dvs. solkatedraler, tadoser, apidioler, soltempel, etc.).
Vem kallar sina helgedomar kyrkor? Jag trodde vi bestämde oss för att lämna den benämningen...Snibben skrev:Läs igen anders. Texten anger kyrkor och tempel i allmänhetbland alla religioner som samsas i Furgia. För LV specifikt nämns pilgrimscentra, katedral och kloster som byggnationer.anders skrev:Ser strålande ut för min del!Däremot kallas ALDRIG den Lysande Vägens helgedomar för "kyrkor" (se Lysande Vägen på wikin), utan "soltempel". Använd de LV-specifika namnen så mycket som möjligt (dvs. solkatedraler, tadoser, apidioler, soltempel, etc.).
Jag vet men tänk på alla oss som är intereserade av Furgisk teologi (jag tillexempel) som risikerar att inte hitta hit?Snibben skrev:Kan det vara upptakten till varför det tredje soltåget gick till Furgia vi försöker bena ut?
Det var visst någon som satte på mig en sådan. Du får väl se till att skola dina acolyter så att vi inte strular till flyttning av trådar och dylikt.Spelknepe skrev:Är det en ADMIN mössa Birke har på sig?![]()