Fafnir skrev:Daarco: Jag är mycket mottaglig för smicker. Tackar
Givetvis kan vi ju inte låta piratpatrask dominera denna tråd. (Dessutom sitter jag och väntar på att autoklaven skall bli klar så att jag kan åka hem). Här kommer en vit och en brun anka.
Den bruna ankan är rustad i ett "ledat" kroppspansar av härdat läder vilket inte stort hindrar hans rörelser. Pansaret är som starkast upp till då majoriteten av ankans motståndare är längre än den själv. Benen är av samma anledning nästan oskyddade, vilket också bidrar till att ge den rörelsefrihet som en ankkrigare behöver. Som ni kanske sätt tecknar jag nästan samtliga av mina ankor med breda metallarmband. Min tanke är att dessa används som "parerskydd" då sköldar kan tyckas otympliga (särskilt bland piratankor) Bland piratankor är dolkdans en populär sysselsättning. Det är heltenkelt en "lekfull" stridsträning med dolk och armband. (Se stridträningen i "Korpen flyger") Armbanden har blivit en statussymbol, en machopryl.
Denne ankkrigares beväpning består av ett bredbladigt spjut som lämpar sig väl för närstrid och ett fullgott kortsvärd.
På bröstvimpeln kan man se att han har städslats av handelshuset "Libra"(?), sannolikt som livvakt.
Fafnir skrev:PÅ bussen slog det mig att alla vargmansillustrationerna visade ganska "neutrala" vargmän. Funderade på hur en mer "hotande" indivd skulle kunna se ut. Så här kanske?
Den är skissad med bläckpenna, så det är mycket öh skissartat