Ungefar precis så jag tänkte, till och med gråklädda och tränade for bergstrid!Regil skrev:Jag tror att det vore det bästa. Orden kan då ha ordenssäte i Inmark istället och enbart vara inriktade på strid mot Svartfolken. De kan då snarare propagera för nya ambitiösa kampanjer mot Svarta Tornet än Torilia.birkebeineren skrev:En egen orden med målet att krossa Svarta Tornet kanske?
Barska, humorlösa, gråklädda riddare. Ser fienden överallt. Söker ständigt igenom Inmark i jakt på svartfolk och männsikor som handlar med Svarta tornet. Lämnar både högar av svartfolk och faltrakier i galgar efter sig (folk som handlar med svartfolken. Den mest lönsamma sysslan i Inmark.)
Några representanter vid hovet som har som uppgift att avslöja häxmästarens spioner. Orden inefattar även personer med magisk skolning.
Riddarna mer tränade för strid i berg än till häst.
Lever av egna gods i Inmark som kung Vidar V skänkte dem sedan han avsatt hertigen. (Denne hade lierat sig med Häxmästaren. Mer om denna historia någon gång i Kardientråden).

Jag ser fore mig en uppsättning ordensriddare man inte vill hamna på fel sida om, deras vapen ett brutet svart torn mot en lysande gul sol; Tornriddarna.
Ska du eller jag beskriva?