leinder skrev:birkebeineren skrev:Templar skrev:Hej alla, tänkte att jag skulle ta steget och lägga ut ett av mina pågående alster till er om ni behöver dem till projektet. När tid, inspiration och skaparglädje finns så kan det ge resultat.
Tänkte mig en Kardisk riddare alternativt en Nord Zorakisk riddare.
https://www.dropbox.com/s/hj7i9yf2hicww ... 2.jpg?dl=0
Tjusigt!
Ser även rätt ut med tanke på nivån teknologin ligger på i Ereb, ringbrynja och tunnhjälm.
Svarar och kommenterar i den här tråden eftersom det är tänkt att endast bilder skall finnas i Bildbanken.
Härligt!
Riktigt snygg riddare!
Tar du beställningsjobb
Templar=

Tackar Leinder. Ja det kan jag göra, hade varit roligt att ge sig på. Har ett antal till på g.
Jeb skrev:birkebeineren skrev:Tjusigt! Ser även rätt ut med tanke på nivån teknologin ligger på i Ereb, ringbrynja och tunnhjälm.Svarar och kommenterar i den här tråden eftersom det är tänkt att endast bilder skall finnas i Bildbanken.
Håller med. När får vi se slaget vid Svarte vad Templar?

Jeb har lite tankar kring slaget vid vad. Försöker visualisera mig en tavla där man som av ätten korp vill glorifiera denna reträtt.
Tänkte mig kungen sittande på vit springare, där han likt Roland blåser till reträtt med tornet i bakgrunden samt sårade soldater på marken. Samt en mur av svartfolk mellan tornet och kungen. En svart korp som verkar upplösas mot himmlen.
Men har lite tankar kring hur det svarta tornet skall se ut och visualiseras. Hur ser det ut? Har ni haft tankar kring hur det ser ut? Hittade en bild i svartfolk.
Har ätten korp något ättevapen? (Varför jag undrar har jag skissat på en stridsyxa)
Hur ser det heraldiska vapnet ut för korp?