Försök sy ihop tidslinjerna, eller hitta på annan backstory. Månsilvriga alver och Måndyrkande kalmurrier, låter intressant. Tänk också på Vicotniks historia om han ska blandas in alls.Gabriel skrev:I min spelvärld så överlevde en spillra av Månalverna från Cereval i flykt österut och fann en fristad i Kalmurri.
Jag vet att tidslinjerna verkligen inte går ihop, men Månalvernas yttre attribut med silverne hår och ögon samt deras kultur borde kunna gå ihop mycket väl med Kalmurri.
Här för att överleva så gifte sig en av de mest framstående Månalverna sig med kejsaren - en evig partner för den som återföds i all evighet.
Här har jag lyft Kalmurri som ett mycket framgångsrikt och vitalt imperium/kejsardömme där de kejserliga magikerna och härerna har osedvanligt mycket kraft och normalt går segerrika ur strider som sker under fullmånen. Ett kejsardömme som i viss mån verkar välsignat av mångudinnan och som huvudsakligen ägnar sig åt expansion kulturellt och via finansiellt inflytande. Där deras underättelseverksamhet, Luna Obscura, är mycket välfinansierad.
Här så studerade även Vicotnic och förfinade Mörkermagin, alt så användes vissa av de läror som han förde med sig att utveckla den magi de Kejserliga magikerna brukar för att försäkra freden och välståndet i kejsardömmet. Kanske med en mörk baksida som betalas i det tysta? När månen är blott en skärva?
Akrogal
Föreslår Kaupukuu (månstaden) och Valtakuu (måntronen). Han kallas helt enkelt mångudinnans son.Galder skrev:Håller på med en kalmurrisk invasion av östra ereb, ledd av Vicotnik, och undrar:
Vad heter den enväldiga härskare som sägs vara mångudinnans son? Och vad heter huvudstaden där denna härskare bor? Och vad har denna härskare för titel?
Jag har lagt till Marajien och Sabranien, men de kan givetvis försvinna ifall de inte skulle passa in.Mikael skrev:OM det platsar så är det i AkrogalFafnir skrev:Marajien och Sabranien borde ju gå att...föra bakåt i utvecklingen så att det platsar i ereb... om man vill.
. Altors Baksida har en del saker jag tycker kan vara bra att stjäla/inspireras ifrån.

Eller inte, efter lite läsning. Det är ju KamsunSpelknepe skrev:Jag har lagt till Marajien och Sabranien, men de kan givetvis försvinna ifall de inte skulle passa in.Mikael skrev:OM det platsar så är det i AkrogalFafnir skrev:Marajien och Sabranien borde ju gå att...föra bakåt i utvecklingen så att det platsar i ereb... om man vill.
. Altors Baksida har en del saker jag tycker kan vara bra att stjäla/inspireras ifrån.

De handritade kartorna bör jag ha kvar någonstans. Bl a kartor över Trimbien och Ödelandet (ett laglöst område precis söder om Trimbien). Vad som har hänt med mina texter om t ex Dharbia vet jag inte riktigt. De finns kanske på en gammal Mac som står på min vind, men vad jag minns är den datorn helt trasig...Spelknepe skrev:Adragoor: Har du kvar dina alster om Akrogal samt dina kartor?
Som tur var finns min 11 år gamla Akrogalsida kvar online såg jag nyss!
http://hem.passagen.se/adragoor/spelsida/
http://hem.passagen.se/adragoor/spelsida/
Schysst! Passagen kan man lita på!Adragoor skrev:Som tur var finns min 11 år gamla Akrogalsida kvar online såg jag nyss!
http://hem.passagen.se/adragoor/spelsida/

Är detta material någerlunda up-to-date"?
Up to date vet jag inte. Skrev grejerna för 11 år sen och har inte rört dem sen dess. Mycket kan man nog behålla, fast Dharbia behöver göras lite mer exotiskt i mitt tycke.Spelknepe skrev:Schysst! Passagen kan man lita på!Adragoor skrev:Som tur var finns min 11 år gamla Akrogalsida kvar online såg jag nyss!
http://hem.passagen.se/adragoor/spelsida/
Är detta material någerlunda up-to-date"?
Min gamla Trimbienkarta från 10 år sedan.

http://i.pgu.me/r_qc-2QA_original.jpg
Anledningen till att Trimbiens dvärgar till viss del lever ovan jord är att den värdefulla salamantstenen oftast bryts i dagbrott. Salamant är en klarröd bergart som bl.a. lämpar sig att tillverka rakbladsvassa knivar och yxor av. Den avger också värme och verkar ha en särskild mottaglighet för magi som har med värme och eld att göra.

http://i.pgu.me/r_qc-2QA_original.jpg
Anledningen till att Trimbiens dvärgar till viss del lever ovan jord är att den värdefulla salamantstenen oftast bryts i dagbrott. Salamant är en klarröd bergart som bl.a. lämpar sig att tillverka rakbladsvassa knivar och yxor av. Den avger också värme och verkar ha en särskild mottaglighet för magi som har med värme och eld att göra.