En logga ska vara stilren, kunna bli tryckt i svartvitt och kunna bli uppförstora eller nedminskad utan att den ska bli konstig.
Så undvik helst krusiduller.
Jag gillar nog den första bäst, men jag undrar om en loga för ErebAltor.se inte ska ha .se i loggan.
Sedan är jag inte så förtjust i att låta loggan vara störst på en modul som handlar om något annat, även om det nu var ett exempel på sista bilden. Låt loggan vara någonstans på baksidan eller på titelbladet i själva boken.
Ni har en spelvärld, men har ni ett regelsystem? Matiné (läs reglerna)
Fast det Rickard säger om att låta EAbiten vara mindre låter också som en ide. Kanske titeln i stor skrift i midten och sen längst ner i något mindre stil: www.erebaltor.se
Rickard skrev:En logga ska vara stilren, kunna bli tryckt i svartvitt och kunna bli uppförstora eller nedminskad utan att den ska bli konstig.
Så undvik helst krusiduller.
Jag gillar nog den första bäst, men jag undrar om en loga för ErebAltor.se inte ska ha .se i loggan.
Sedan är jag inte så förtjust i att låta loggan vara störst på en modul som handlar om något annat, även om det nu var ett exempel på sista bilden. Låt loggan vara någonstans på baksidan eller på titelbladet i själva boken.
Hmm, logga var kanske fel ordval. Men en stående "bild" med ErebAltor är det jag eftersträvar. Möjligt att jag gör den i illustrator så att det kan förstoras och förminskas hursomhelst. Då fungerar det med krusiduller också.
Om modulen handlar om något annat så kommer "loggan" vara mindre. Dock tycker jag att den ska finnas på framsidan - alltid på samma plats tillsammans med "klasparna" och "hörnorna". Jag vill ha en genomgående layout till framtida verk.
Motivet är klockrent och bör absolut användas. Men för att kunna hålla framsidan ännu enklare och gärna bara med text så kan bilden kanske användas på förstasidan istället för på titelsidan?