Har du några namn på personerna i Stadsstyrelsen?
Anledningen är väl heller att vi nu på ett genomtänkt sätt försöker beskriva vad som endast är en del i det mycket stora handelsnätvärk som Kopparhavet utgör. Att Kasyr med sin begrändsade (men inte obetydliga) del i detta får stort fokus beror på att det är slavhandeln vi tagit oss an och inte exempelvis lite mer "tråkiga" varor somspannmål, järn, salt eller tyger. Dessa är mycket mer viktiga i kopparhavshandeln och om vi skulle gå in på beskrivningar av låt säga Gringul, Arno, Pendon eller Lindaros skulle detta ge en bättre bild av vad som egentligen är viktigt innom handeln i Kopparhavet.Mikael skrev:Jag vet att jag låter neggo, men jag tycker Kasyr håller på att ta för stor plats i Kopparhavet. Jag gillar att Kasyr växer och får mening, men det får inte bli på bekostnad av etablerade platser.
Ankorath och Dunderin är troligen större i ren storlek. Hit fraktar slavjägare sina varor för slavhandlare att köpa upp. Kasyr är mindre då inta alla slavar gör mellanstopp här (viss bulkhandel går direkt till slutdestination i Felicien och Krun) men stor avseende ekonomisk betydelse där mera civiliserade makter väljer att handla. De mera exklusiva slavarna som stort sätt når marknaden i Kasyr inbringar mera pengar och gör staden betydelsesfull på så vis.Mikael skrev:Avs slavhandeln så låter det som Kasyr är viktigare än Ankorath och Dunderin och det var vi ju överens om inte var fallet. Formuleringarna, som jag vet enbart är tankar, behöver bara mjukas upp lite. Fö tycker jag att just Kasyr är den plats där man kan finna sjöfarare från alla håll.
Låter ok men Montagor som den staden med störst rikedom alstrad av slavhandel? Montagor är nog den rikaste staden av de fyra men tycker inte slavhandeln är det som ger Kopparhavets Pärla dets guld. Montagor skall ju vara den stora Piratstaden!!!Mikael skrev:Ranking?
Omsättning: 1.Ankorath; 2.Dunderin; 3.Kasyr; 4.Montagor
Vinst/invånare (rikedom): 1.Montagor; 2.Kasyr; 3.Dunderin; 4.Ankorath
Det var inte min mening att destabilisera balansen i redan etablerat material.Jag vet att jag låter neggo, men jag tycker Kasyr håller på att ta för stor plats i Kopparhavet. Jag gillar att Kasyr växer och får mening, men det får inte bli på bekostnad av etablerade platser.
Det står ingenstans i Monster och män att det är just toppkvalitet som handlas med på slavarna och det tycker jag inte heller låter riktigt rätt. Jag tror att det nog kan handlas med toppkvalitet på andra platser också.Handlare från östra Kopparhavet handlar slavar från Ankorath via Montagor, med undantag för topp-kvalité och exotiskt som handlas i Kasyr.
Handlare från väster handlar bulk i Dunderin och till viss del i Kasyr, och återigen står Kasyr för top-shelf.
Toppen!Patrik Höij skrev:Jag föreslår följande för att nedtona Kasyrs betydelse:
Handlare från östra Kopparhavet handlar slavar från Ankorath via Montagor och i mindre utsträckning från Kasyr.
Handlare från väster handlar bulk i Dunderin och till viss del i Kasyr. Trakorierna föredrar att handla i Kasyr.
Kasyrs handelshus står för huvuddelen av slavtransporterna själva i handeln med ankstäderna, och handeln underlättas av de handelsavtal man har.
Hur låter detta?