Det mesta materialet fanns redan i anteckningsform (och i huvudknoppen!) och jag har mest fyllt ut och anpassat så att det ska synka med de ni redan har skrivit här på forumet.birkebeineren skrev:Sätter du ihop detta material nu DrHus eller sitter du på gammalt material? Oavsett, mycket imponerande!
Ser fram emot fördjupningar kring sjökrig och hur kaparverksamheten går till!![]()
Tror snart det mesta som skrivits om Felicien i olika trådar är hittat, möjligens med undantaget kimzônska kalendern? Om Spindelns sällskap är inget annat sagt än Sinkadusäventyret men att låta det sortera som en oktett under Riksrådet låter bra.
Angående bruk av vapen så har det föreslagits att felicierna är mycket skiickliga innom duelleringskonsten, vad sägs om det?
Kimzonska kalendern ska jag definitivt ta med - som en sorts äldre rituell kalender. Sedan tänker jag mig att Felicien som det står i EA-boxen använder sig av den Arcivalska kalendern fast med några modifikationer. De räkner inte efter Odo utan efter sin ankomst till Felicien (27fO) och har förstås egna namn på månader eller veckodagar - de klassisk arcivalska namnen är ju väldigt Lysande Vägen.
Dueller, med svärd och till fots (eller varför inte till båts? sekundanten ror och kombattanterna står i fören och fäktas!?), tycker jag passar väl, fast jag hade tänkt att felicierna ska vara relativt opåverkade av den aidniska ridderliga höviskheten så lansar, hästar och svimmande damer som ger sin färger till den ädlaste riddaren tänkte jag undvika!

Skepp är nästa kapitel - håller på att färdigställa nu!