Musik
Musik
För er som har spotify...det finns mängder med skicor av corvus corax där...
Och det är inte bara Ransards soundtrack utan mucho annat gottigt.
Spotify eller inte så måste jag VARMT rekomendera albumet Cantus Buranus. Som ett soundtrack till rollspel funkar den vansinnigt bra... Episkt, pompöst, mäktigt. Som exempelvis o fortuna från oorfs cantiga burana...fast inte "upptaget" liksom... och alla spår är hur mäktiga som hellst!!! Måste höras! Måste has!
Och det är inte bara Ransards soundtrack utan mucho annat gottigt.
Spotify eller inte så måste jag VARMT rekomendera albumet Cantus Buranus. Som ett soundtrack till rollspel funkar den vansinnigt bra... Episkt, pompöst, mäktigt. Som exempelvis o fortuna från oorfs cantiga burana...fast inte "upptaget" liksom... och alla spår är hur mäktiga som hellst!!! Måste höras! Måste has!
...Men vem skall föra våra runor, så väl, med den äran?
----------
Instagram: porkypete
----------
----------
----------
- Grisodlar'n
- Kardisk Bontisâl
Har sgu ikke stødt på Corvux Corax før; lader til det rykker Ska helt klart skaffe det.
Ellers kan jeg anbefale danske Krauka og Valravn (begge dele er"vikingemusik" - sidstnævnte med mere moderne indslag - men superfedt ikke desto mindre). Derudover har jeg, efter at have set den FANTASTISKE The Virgin Queen-serie, forelsket mig i Mediaeval Baebes. Bortset fra det tåbelige navn er også de fabelagtige!
Ellers kan jeg anbefale danske Krauka og Valravn (begge dele er"vikingemusik" - sidstnævnte med mere moderne indslag - men superfedt ikke desto mindre). Derudover har jeg, efter at have set den FANTASTISKE The Virgin Queen-serie, forelsket mig i Mediaeval Baebes. Bortset fra det tåbelige navn er også de fabelagtige!
Senast redigerad av Dude den 2009-05-30 15:02, redigerad totalt 1 gånger.
Till medeltida musik kan läggas exempelvis Wolgemut, Wisby Vaganter, Poeta Magica
Tyngre stämningsfulla toner; Svartsot, Månegarm, Storm
Andra trevliga stämningsfulla toner från; Therion, Sort muld, Otyg, Garmarna, Rapalje, Hagalaz Runedance(hette dom så?), Vintersorg mm
Trevligt att kunna tipsa varndra om stämningsfull musik
Tyngre stämningsfulla toner; Svartsot, Månegarm, Storm
Andra trevliga stämningsfulla toner från; Therion, Sort muld, Otyg, Garmarna, Rapalje, Hagalaz Runedance(hette dom så?), Vintersorg mm
Trevligt att kunna tipsa varndra om stämningsfull musik
Senast redigerad av Fafnir den 2009-05-30 15:21, redigerad totalt 1 gånger.
----------
----------
----------
----------
Mja, inte särskilt... till skillnad från Therion och Månegarm som är metall... men vissa låtar är väääldigt bra. Och Månegarm har släppt en aukustisk skiva också som är väl värd.
SortenMuld lät ganska lika Valravn vid en snabb lyssning av de senare. Både sorten muld och svartsot är danskar. Storm är ett (gammalt) projekt av norska dödsmetallare som släppte en(vad jag vet) skiva med aukustisk norsk folkmusik.
en annan ganska rolig grupp är "in extremo". dom känns lite som medeltidmusikens glammrockare. Men det är bra röj på dem...
och det här stycket av folkearth är superb lyssning..http://www.youtube.com/watch?v=H_iVp4eC0qw
SortenMuld lät ganska lika Valravn vid en snabb lyssning av de senare. Både sorten muld och svartsot är danskar. Storm är ett (gammalt) projekt av norska dödsmetallare som släppte en(vad jag vet) skiva med aukustisk norsk folkmusik.
en annan ganska rolig grupp är "in extremo". dom känns lite som medeltidmusikens glammrockare. Men det är bra röj på dem...
och det här stycket av folkearth är superb lyssning..http://www.youtube.com/watch?v=H_iVp4eC0qw
----------
----------
----------
----------
Detta stycke kanske komponerades till vargmanslegoregementet som vann det beryktade slaget i ehrm... Mercana?
http://www.patriarkus.se/musik/patriark ... emente.mp3
http://www.patriarkus.se/musik/patriark ... emente.mp3
----------
----------
----------
----------