Annars hade en sammansmältning varit ett faktum och Erebs mäktigaste svartfolksrike stått där!
Är det inte fräckt om regionen räddats från ett ÄN värre krig av....svartfolk

jag tror som Mikael att det passar bäst i gen tråd. Fraxinus har ju en hel del tankar om området också. annars bara medhåll.birkebeineren skrev:Precis som Regil skriver så verkar det råda en slags enighet om hur Jorpagna skal se ut, och med det även gränsområdet västerut. För att inte fastna i diskussioner kring Vit fläck Jorpur så föreslår jag kartan ser ut som den jag postat här:
viewtopic.php?p=17729#17729
Vi har alltså ett stort område norr om den vita fläcken att göra till en helt officiell del av projekt EA, förslagsvis beskrivet och utvecklat under Jorpagna.
Vad tros?
Alla namn duger. Nostratiet är det gamla namnet härlett ur den kejserliga jorin och kan väl vara det som står i wikin. Vissa folk kallr området vidvindens slätter. I Zorakin går det kanske under namnet Östern (dåligtAdragoor skrev:Nostratiet röstar jag för eller kanske Nostracia, Nostratien eller liknande....Mikael skrev:INGA kommentarer till följande!?!?
Mikael skrev:Skall det nya området heta "Nostratiet" eller "Vidvindens slätter"?
När andan faller på kommer det säkert en karta... Finns det behov kan ju skisser göras på Spelis karta sålänge.Mikael skrev:Adragoor.
Om andan faller på för en karta även för detta området tycker jag den skall innefatta även området kring Fristaden och därmed kartan i Svartfolk. På kartan framgår leder/vägar genom bergen eller är det floder...minns inte. Dvärgrikets port behöver plaseras liksom Zygosunds bro.