Synpunkter tack

Jo det vet jag, men om du är ambi kan använda två vapen samtidigt vilket enlig min mening inte är solklart. Om du kan använda båda vapnen på en gång kan du i teorin göra 12 attacker (med 6 handlingar).Rickard skrev:Man kan maximalt ha sex handlingar och ett vapen i varje hand ger en extra handling. Halva vänsterkolumnen på sida 22 i Krigarens Handbok förklarar detta.
Kan vi börja med var någonstans du läser att man kan använda två vapen samtidigt i en och samma handling (citera gärna)? Vad jag vet så har ambidextriösa personer "endast" fått en extra handling - även utanför Krigarens Handbok - och är man inte ambi så finns färdigheten Två Vapen, vars sluteffekt blir som om man vore ambidextriös (=en extra handling). Det var därför som jag hänvisade till just avsnittet som behandlade Två vapen.Tistalion skrev:Jo det vet jag, men om du är ambi kan använda två vapen samtidigt vilket enlig min mening inte är solklart. Om du kan använda båda vapnen på en gång kan du i teorin göra 12 attacker (med 6 handlingar).
JaKrille skrev:När det ändå finns en tråd om ambi:
Som jag har fattatat det hela med ambi:
Med förmågan kan man använda ett vapen i varje hand och få en extra handling att lägga på attack och slippa använda färdigheten Två Vapen för vapenkombinationen.
Dubbelhänt ger gör ingen störra skillnad utom att man slipper ange exakt vilken hand man håller vapnet i och slipper cl avdrag och att det inte spelar någon roll vilken hand man håller vapnen i om man använder Två Vapen.
Är det korreckt uppfattat?