Grom skrev:Ett medelland som verkar ha det mesta.
Sköldpaddorna verkade fåniga först, uhhh, livsfarligt med en nästan stillastående bur på ett sköldpaddsskal. Men sedan gav det mig en bild av kustlinjen.
Jag tänker mig mkt långa, djupa, släta sandstränder. Långgrunt. Starkt tidvatten. Sköldpaddorna lägger sina ägg här. Människorna skyddar dom.
kanke lite sydenglands kust. Små öar en bit ut med borgar på som bara går att nå under ebb, och tidvattnet kommer fort.....
Sköldpaddorna är mästare i denna terrängen.
Nu har jag förståss inte EA-boxen eller SL-boken. Det motiverar en allmän fråga. Hur hårt styrda är ni av officiellt material.
Har skummat historietråden. Landet verkar ju nästan sakna historia. Det enda som stod var ju koloniseringen och några dvärgar som förslavades och flyttades till trakorien. Ska läsa noggrannare.
Gillar dina tankar, helt klart. Själv ser jag Klomellien lite som Trakorien, alltså en väldigt dynamisk men liten region som trots mäktiga inrikesmakter inte påverkat omvärlden nämnvärt.
Officiellt material, ja. Vår policy är att bara ändra i nödfall eller om ändringarna är hästlängder bättre än orginalet. Man kan väl säga att så länge man är trogen temat kan man utveckla det ganska mycket.
Just när det gäller Klomellien tror jag att man kan lägga till i proincip hur mysket som helst utan att man våldför sig på orginalet, eftersom det knappt beskrivs alls.
Jag kan slänga ihop en sammanfattning av materialet i EA ikväll och posta här.