Ser bra ut. Gillar dina kartor av den här typen, enkla men samtidigt mycket tydliga.Snibben skrev:Jag föreställer mig att svartfolk finns som mest koncentrerade i de markerade områdena. Dessa är framförallt svartalfer och orcher. I övriga Akrogall finns troll av olika slag utspridda (kanske även Raukken finns här??)

Illvättar får gärna finnas i Akrogal, se bara till att de inte är altför vanliga.Snibben skrev:Illvättar kan ju finnas lite varstans. Så som jag har tolkat illvättarna är det till 99,9% en underjordisk ras som avskyr ovanvärlden (de tar ju direkt skada av solljus). Det är därför svårt att exakt veta deras utbredning, inte minst då kan till och med löpa tredimensionellt.Jeb skrev: Det kanske bara är jag, men lite demonyrkande Illvättar förgyller alltid dagen.
Detta hindar ju inte att det finns illvättar i Akrogal bara att de inte finns i någon utbredning på ytan.
Illvättar har vi förövrigt satt ut även i södra Felicien och (tror jag) någonstans i Krun.
Det här kan låta som vanliga vättar (men gärna med en liten koloni demondyrkande illvättar i något extra djupt gruvhålJeb skrev:Jag skulle givetvis utveckla det hela. Jag tänker mig att där dvärgar bott och verkat under längre tid måste djupa gruvor och gångar överges när de töms på resurser. Det öppnar för bosättningar av Illvättar eller andra underjordingar för den delen. De samhällen som under åren växt upp kan vara såpass stora att de är kända, men ingen vill lägga resurser på att få bort dem. De bor trots allt i övergivna gruvor.