birkebeineren skrev: ↑2025-02-07 10:46
Fråga till dig Dretski, är det du skrivit om Vassmannen i olika trådar gällande fakta? Även om du möjligen inte har en färdig beskrivning av honom tänkte jag det kunne vara värt att påbörja en wikiartikel.
Även den där blodsalven tycker jag låter mycket intressant, fast där finns det väl inte så mycket material än?
Ja, det stämmer! Vassmannen och Lythos är båda mina kreationer. Det behövs ju lite "power" även på Samkarna tänker jag, och båda är lite egensinniga och kämpar i det fördolda för norra Altors bästa. Jag har varit lite inaktiv ett tag på grund av mycket jobb, musikskapande och ett husköp, men mer material kommer när tid finnes.
Lythos använder sin naturliga fallenhet för nekromanti för att bekämpa Zyrasz blodspräster, då deras magi är i stort sett verkningslös emot odöda, något Sivoas alver har extremt svårt att förlika sig med trots goda intentioner.
Detta passar dock bättre i tråden om Samkarna. Kanske att mycket information skulle kunna delas upp i områdestrådar (Samkarna har ju inga länder eller nationsstater som t ex Soluna, Ereb och Akrogal, däremot väldigt specifika geografiska områden). Övärlden utanför Samkarnas västkust hör väl egentligen också till Samkarna, men är så pass skild från huvudkontinenten att det förmodligen förtjänar en egen tråd också. Det är dock inte något jag ännu så länge lagt mycket tanke på, mitt primära mål är att beskriva huvudkontinenten.