Ankhrviken
Re: Ankhrviken
Avs järnfrågan kanske Krystillernas befolkning tar fram sumpjärn ur sjöar och träsk - inte heller det av stor kvalité, men hyfsad volym?
Gillar denna. Krystillernas befolkning behöver lite mer kött på benen. Kanske skulle vi kunna dra lite likheter med historiska dalmasar och folk från Bergslagen här, det är ett stycke historia som jag trots allt är rätt duktig på. Spinner vidare på den ett tag medans jag bygger hus i Portugals vildmarker.
Ett par ankor på luffen en bit söder om Ankh-Castellum:

En ankhustru på shoppingrunda i Ankh-Castellum:

De är väldigt fina!
Hur kan vi använda dem i eventuella PDFer? Kan man ta dem med referat till…programmet de togs fram i?
Hur kan vi använda dem i eventuella PDFer? Kan man ta dem med referat till…programmet de togs fram i?
En nästan färdig version av Ankh-Castellum:

Ankh-Castellum saknar än så länge en del i historiabeskrivningen. Vad vi vet är att det i kastellets gångar finns urgamla hällristningar, och att Stordrakens ätt suttit ohotad som härskare sedan stadens grundande, när de första humanoida ankorna vandrade upp från Krystalerna. Förmodligen har hällristningarna uppkommit när dessa ankor först befolkade området runt kastellklippan. När hände detta? Och när tillkännagavs Ankh-Castellum som ett riktigt samhälle som senare kom att dominera Ankhrviken och befolka Morelwidyn och Ankhrvikens alla kustremsor (jaja, alla vi ankor i Ankhrviken vet att idén om Wal och Västerhavet är påhittade historier av nordvästliga ankor, hjärntvättade av Lysande Vägens underliga påbud. Ska vi slåss om saken?).
Känner någon sig manad att ta sig an Ankhrvikens och Ankh-Castellums historia för en kommande Wiki-artikel eller PDF-modul?
Känner någon sig manad att ta sig an Ankhrvikens och Ankh-Castellums historia för en kommande Wiki-artikel eller PDF-modul?
Det kan jag ställa upp med. Historieskrivning alltså.
Utmärkt, jag hoppades nästan på det! Med Wiki-artikeln om Fil-Topia som mall har jag idag påbörjat arbetet med att strukturera upp Ankh-Castellum till en läsbar artikel. Flera luckor kommer att finnas att fylla, men samtidigt kan jag fylla på flera av dem själv under arbetets gång också.

-
- Admin
Mycket tjusig karta Adragoor!
Går det att tänka sig denna eftervart i en variant med nummer eller namn så att platser kan markeras?

Går det att tänka sig denna eftervart i en variant med nummer eller namn så att platser kan markeras?
Det kommer, på ett eller annat vis. Vi har några konceptkartor med utmålade zoner osv också.birkebeineren skrev: ↑2024-08-03 06:48 Mycket tjusig karta Adragoor!![]()
-
- Admin
En påbörjad wikifiering av materialet från den här trådens beskrivning av Ankh-Castellum
Tyck till om både innehåll och hur själva wikiartikeln ser ut!
Tyck till om både innehåll och hur själva wikiartikeln ser ut!
-
- Admin