Vi kan ju för enkelhetens skull köra med vanliga namn när vi skapar dom och sen får vi byta allt efter som vi kommer på nå bra allternativ.Grisodlar'n skrev:Ok, min tanke var att det skulle skänka besvärjelserna en viss air av mystik och göra en hel del för spelkänslan. Visst innebär det en del jobb, men det är likadant med allt vi gör. En Sinkadus-artikel var inne på mer dramatiska besvärjelsenamn och hela det spåret. Istället för att spelaren säger att han kastar ELD på fienden, så kan han kalla det för något betydligt flärdfullare.
MAGI: BESVÄRJELSER
Clay of my clay, thou shall not kill! Thou shall not die!
Utrustningslista: http://rpg.malgol.se/drakar/utrustning/
Utrustningslista: http://rpg.malgol.se/drakar/utrustning/
- Grisodlar'n
- Kardisk Bontisâl
- Inlägg: 1464
- Blev medlem: 2007-11-09 01:15
- Ort: Västerås
Gör mer Exempel efter "mitt system" =)
För att läka en grad över så behöver man Läka lika många sår igen som graden under va.
Tex för att läka ett Allvarligt sår kan man läka Lätt 5 gånger ( första 4a för dom sår man har och sen ett 5e för att komma över, 9st Lätta läker 2 Allvarliga också.)
HELA
Skola: Animism
Skolvärde: 4
Kostnad: 1
Läker ett Lätt Sår.
Ett lyckat slag läker automatiskt ett (1) Lätt Sår och alla eventuella Skrubbsår.
HELA
Skola: Animism
Skolvärde: 6
Kostnad: 2
Läker ett Allvarligt Sår.
Ett lyckat slag läker automatiskt ett (1) Allvarligt Sår
HELA
Skola: Animism
Skolvärde: 10
Kostnad: 3
Läker ett Kritiskt Sår.
Ett lyckat slag läker automatiskt ett (1) Kritiskt Sår
Ett Särskillt slag dubblar antalet sår som läks och Perfekt läker alla.HELA
Skola: Animism
Skolvärde: 12
Kostnad: 5
Läker ett Dödligt Sår.
Ett lyckat slag läker automatiskt ett (1) Dödligt Sår
För att läka en grad över så behöver man Läka lika många sår igen som graden under va.
Tex för att läka ett Allvarligt sår kan man läka Lätt 5 gånger ( första 4a för dom sår man har och sen ett 5e för att komma över, 9st Lätta läker 2 Allvarliga också.)
Senast redigerad av Alendor den 2011-09-15 02:40, redigerad totalt 1 gånger.
Clay of my clay, thou shall not kill! Thou shall not die!
Utrustningslista: http://rpg.malgol.se/drakar/utrustning/
Utrustningslista: http://rpg.malgol.se/drakar/utrustning/
-
- Magillersk Fogde
- Inlägg: 234
- Blev medlem: 2010-08-24 18:25
- Ort: Sölvesborg
PrecisTobald Lättfot skrev:Kostnad är om jag förstått rätt kostanden i PSY/Mana?
Clay of my clay, thou shall not kill! Thou shall not die!
Utrustningslista: http://rpg.malgol.se/drakar/utrustning/
Utrustningslista: http://rpg.malgol.se/drakar/utrustning/
Äh, kom på en intressant sidoeffekt för Nekromantiker.
Låt oss säga en strid sker och en av RPna är Nekromantiker. Motståndarna ligger döda va både svärdshugg och magi. Spelarna märker inte av något men något hände då Nekromantikern "fummla" (eller vad det nu är som gör att en sidoeffekt sker). Någon dag senare vaknar en eller flera av soldaterna som odöda och börjar förfölja RPna igen.
Detta ska ju då va otroligt ovanligt.
Låt oss säga en strid sker och en av RPna är Nekromantiker. Motståndarna ligger döda va både svärdshugg och magi. Spelarna märker inte av något men något hände då Nekromantikern "fummla" (eller vad det nu är som gör att en sidoeffekt sker). Någon dag senare vaknar en eller flera av soldaterna som odöda och börjar förfölja RPna igen.
Detta ska ju då va otroligt ovanligt.
Clay of my clay, thou shall not kill! Thou shall not die!
Utrustningslista: http://rpg.malgol.se/drakar/utrustning/
Utrustningslista: http://rpg.malgol.se/drakar/utrustning/
La till lite för mitt Hela-förslag.
Och nu ska ja svammla lite och kasta ur mig lite tankar.
Jag har lite funderingar kring Magiska Vapen och Föremål.
Jag skulle vilja se annat än Förtrolla Vapen vilket är nå ja tröttnat på rejält och som med vårat system inte skulle funka som det va. Har ju skrivigt en variant av den ovan men tänkte att man kanske ska skippa den helt o göra nya Besvärjelser för att göra vapen bätre.
Då FV, bra slag direkt har en inverkan på hur mycke skada det gör så kan man ju gär nå annat.
Vill gärna dela upp föremål i två olika nivåer:
En lägre nivå som kanske kan va lite vanligare, föremål som alla magiker gör, en magisk penna som kan skriva åt en, en mugg som håller ölen kall.
Den högre nivån vill ja göra lite mer Legendaris, mer som i film och böcker och inte bara Öka FVoch Skada med en besvärjelse.
Ha besvärjelse typ Öka för att få högre FV vilket leder till högre skada. Kanska nå som gör att man kan slåss längre, gör en outtröttlig. Något som gör en orädd.
Och nu ska ja svammla lite och kasta ur mig lite tankar.
Jag har lite funderingar kring Magiska Vapen och Föremål.
Jag skulle vilja se annat än Förtrolla Vapen vilket är nå ja tröttnat på rejält och som med vårat system inte skulle funka som det va. Har ju skrivigt en variant av den ovan men tänkte att man kanske ska skippa den helt o göra nya Besvärjelser för att göra vapen bätre.
Då FV, bra slag direkt har en inverkan på hur mycke skada det gör så kan man ju gär nå annat.
Vill gärna dela upp föremål i två olika nivåer:
En lägre nivå som kanske kan va lite vanligare, föremål som alla magiker gör, en magisk penna som kan skriva åt en, en mugg som håller ölen kall.
Den högre nivån vill ja göra lite mer Legendaris, mer som i film och böcker och inte bara Öka FVoch Skada med en besvärjelse.
Ha besvärjelse typ Öka för att få högre FV vilket leder till högre skada. Kanska nå som gör att man kan slåss längre, gör en outtröttlig. Något som gör en orädd.
Clay of my clay, thou shall not kill! Thou shall not die!
Utrustningslista: http://rpg.malgol.se/drakar/utrustning/
Utrustningslista: http://rpg.malgol.se/drakar/utrustning/