Ereb Altor - Blandade kartor
-
- Jordakisk Bärsärk
Området norr om Nidland/öster om Cereval är intressant att se på. Vad har Nidland haft för anledning att inte införliva detta i sitt rike, utan i stället bygga en mur mot det? Antagligen innebär det att det finns något obehagligt där...
Området norr om Erebos (och även hela regionen upp till Staden O, inkluderande Mörkets Berg och liknande) har jag alltid sett som en region splittrad mellan en mängd småkungar, rövarbaroner, obskyra religiösa bosättningar och liknande märkligheter. Jag förlade också äventyret "Novastenen" hit, då det inte utspelar sig i något beskrivet land.
Området norr om Erebos (och även hela regionen upp till Staden O, inkluderande Mörkets Berg och liknande) har jag alltid sett som en region splittrad mellan en mängd småkungar, rövarbaroner, obskyra religiösa bosättningar och liknande märkligheter. Jag förlade också äventyret "Novastenen" hit, då det inte utspelar sig i något beskrivet land.
/Lukas Sjöström
Rimligt skulle kunna vara att området tillhör Jorpagna men att det till stor del inte bor några jorer där utan till största del halvlängdsmän.
Å andra sidan så med tanke på hur Erebos ligger som en hinna runt udden skulle området även kunna tillhöra Erebos men bebos av halvlängdsmän.
Ett tredje alternativ är helt enkelt att det finns en självständigt hobstat med eget styre, armé, handelsförbindelser och så vidare. Liknande Goiana fast för halvlängdsmän.
Nu när jag skriver om det skulle jag nog föredra alternativ tre.
/j
Å andra sidan så med tanke på hur Erebos ligger som en hinna runt udden skulle området även kunna tillhöra Erebos men bebos av halvlängdsmän.
Ett tredje alternativ är helt enkelt att det finns en självständigt hobstat med eget styre, armé, handelsförbindelser och så vidare. Liknande Goiana fast för halvlängdsmän.
Nu när jag skriver om det skulle jag nog föredra alternativ tre.
/j
Ny karta!
Infogar en ny karta. Som ni ser håller jag på att namnge hela Ereb...
http://www.erebaltor.se/kartor/erebtext.jpg
Kartan är i 8192 x 8192 format och för stor för att infoga som bild.

http://www.erebaltor.se/kartor/erebtext.jpg
Kartan är i 8192 x 8192 format och för stor för att infoga som bild.

3 nya kartor!
Tre nya kartor...
Är medveten om att kusterna är alldeles för höga. Ska fixa det nästa gång.
Alla tre renderingar är endast snabbrenderingar.

Karta över Aidne

Karta över Hynsolge med svag haze.

Karta över kalla Jorduashur utan Antialias
Är medveten om att kusterna är alldeles för höga. Ska fixa det nästa gång.

Alla tre renderingar är endast snabbrenderingar.

Karta över Aidne

Karta över Hynsolge med svag haze.

Karta över kalla Jorduashur utan Antialias
Mycket fina kartbilder. Att du oroar dig för att kusterna skulle vara för höga är som att Michelangelo skulle oroa sig för att Jesus såg för helig ut på Nattvarden
Något jag saknar och som jag tycker är en mycket bra stämningshöjare är bilder över platser som beskrivs. T ex vi har kartor, ritningar, beskrivningar över städer, byggnader, personer, fältslag men väldigt få bilder. Är det någon som kan, är intresserad, kan hjälpa till att rita, programmera, CAD:a Ereb-bilder så skulle det vara kul. Själv är jag tyvärr begåvad med tummen mitt i handen vad gäller grafisk framställning...
Eller ännu enklare: är det någon som har bilder liggande hemma i en låda så skulle det vara kul att se dem.

Något jag saknar och som jag tycker är en mycket bra stämningshöjare är bilder över platser som beskrivs. T ex vi har kartor, ritningar, beskrivningar över städer, byggnader, personer, fältslag men väldigt få bilder. Är det någon som kan, är intresserad, kan hjälpa till att rita, programmera, CAD:a Ereb-bilder så skulle det vara kul. Själv är jag tyvärr begåvad med tummen mitt i handen vad gäller grafisk framställning...
Eller ännu enklare: är det någon som har bilder liggande hemma i en låda så skulle det vara kul att se dem.
Andreas
Personligen (jag håller ju på med Hakkaimodulen) så anlitar jag mig själv och mina talanger i föreningen för att illustrera verket. Med lite erf i bakfickan så klagar dom inte! =)
Jag försöker få samma stil på alla SLP-bilder genom att en snubbe ritar av alla bilder som vi gör, så att linjerna får samma stil o.s.v.
Jag försöker få samma stil på alla SLP-bilder genom att en snubbe ritar av alla bilder som vi gör, så att linjerna får samma stil o.s.v.
-
- Jordakisk Bärsärk
Jättesnyggt! Bara en sak jag ser du glömt -- handelsstaden Mastika Agga borde enligt Ereb Altors kampanjbok ligga vid "basen" av den avlånga udden sydost om Jorduashur.
Vad hände egentligen med Mastika Agga? Den nämndes i den boken, men fanns inte med på några kartor annat än den över handelsrutter. Där beskrivs den såsom liggande i Barbia, men den nämns inte i den modulen.
Vad hände egentligen med Mastika Agga? Den nämndes i den boken, men fanns inte med på några kartor annat än den över handelsrutter. Där beskrivs den såsom liggande i Barbia, men den nämns inte i den modulen.
/Lukas Sjöström