Klomellien

Samlingsplats för alla länder och platser
Användarens profilbild
Adragoor
Mirelsk Ramkrigare
Inlägg: 1801
Blev medlem: 2007-03-12 20:26
Ort: Lund

Re: Klomellien

Inlägg av Adragoor »

På en gata i Nya Arno:
Bild
Torquemada
Barbisk Hövding
Inlägg: 1196
Blev medlem: 2007-12-29 10:14

Re: Klomellien

Inlägg av Torquemada »

Tjusigt värre! Fångar många viktiga detaljer också.

Jag har dock inte stort hopp för den där Brikho-besökaren, såvida det inte står en massa folk bakom honom, som vi inte ser...

Undrar vad byggnationen i bakgrunden är? Brikho självt?
Användarens profilbild
Adragoor
Mirelsk Ramkrigare
Inlägg: 1801
Blev medlem: 2007-03-12 20:26
Ort: Lund

Re: Klomellien

Inlägg av Adragoor »

Torquemada skrev: 2024-05-15 09:18 Tjusigt värre! Fångar många viktiga detaljer också.

Jag har dock inte stort hopp för den där Brikho-besökaren, såvida det inte står en massa folk bakom honom, som vi inte ser...

Undrar vad byggnationen i bakgrunden är? Brikho självt?
Det beror nog på vem besökaren är...

Troligen är det själva fästningen Brikho. Där det alltid eldas onödiga mängder stenkol bara för att...
Användarens profilbild
gtjorgo
Nidländsk Domare
Inlägg: 2453
Blev medlem: 2008-05-24 13:54
Ort: Östersund

Re: Klomellien

Inlägg av gtjorgo »

Torquemada skrev: 2024-05-09 07:53 Jag kokade ju ihop en ensam häxskola till Bozsa, kämpande mot sig själv, övriga Bozsa och omvärlden:

KOVEN är Bozsas och Klomelliens enda skola för häxkonster. Den är belägen i ett antal mörka och murkna byggnader i hjärtat av täta taggsnår. De har varken några särskilda problem med att attrahera elever (huvudsakligen flickor och kvinnor) eller att klara av sin ekonomi, däremot så för de en ständig kamp mot övriga Bozsa för sin existens. Anklagelser om regelbrott, skörlevnad och intriger haglar tätt under Stora Rådets möten, till den grad att de är den näst mest ansatta akademin i Bozsa – förstaplatsen innehas av Edgars Eldbollar, vars elevers vandalism och ödeläggelse av sin omgivning är ett ännu mer påtagligt problem. Hatet mot Koven är till hälften befogat, till hälften resultatet av fördomar och rädsla för kvinnor. Koven saknar verkliga allierade i Bozsa, men ganska många tycker att det är bättre att ha dem innanför murarna än utanför – och Koven planerar också mycket riktigt att fly till antingen Triskas skogar eller Hamurs berg om situationen blir för ansträngd. Koven försvagas, liksom många av akademierna, av ständiga småtvister och interna intriger. Att häxkonster ofta lämpar sig bäst för manipulationer eller illvilliga angrepp på sina medmänniskor går inte att bortse från. Ledningen är relativt välvillig, men har svårt att disciplinera sina mycket dolska och kittelkokande underlydande. Zemniterna har inga planer på att försöka infiltrera en akademi som kanske snart slängs ut, och som hursomhelst står under så sträng bevakning som Bozsas stadsledning kan uppbåda.
Gillar denna beskrivning av Boszas största magikerhus/sammanslutning för häxkonsten. :-)
Vi behöver ju inte säga mer än att magikerhus kopplade till häxor är ovanliga vid ’De hundra och en’ men vi behöver inte närmare begränsa dem (om RP eller SL vill använda sig av mindre magikerhus från Bosza).
Användarens profilbild
gtjorgo
Nidländsk Domare
Inlägg: 2453
Blev medlem: 2008-05-24 13:54
Ort: Östersund

Re: Klomellien

Inlägg av gtjorgo »

Mycket fina bilder Adragoor:)
Användarens profilbild
gtjorgo
Nidländsk Domare
Inlägg: 2453
Blev medlem: 2008-05-24 13:54
Ort: Östersund

Re: Klomellien

Inlägg av gtjorgo »

Hmm hur gör man för att skicka bilder nu igen?
Måste jag ha någon hemsida jag laddar upp på?:-)
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9079
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Re: Klomellien

Inlägg av birkebeineren »

Går det inte att bara lägga in bilden så här: Bild, mellan två [img]:ar, det andra med ett snedstreck?

Annars kan du skicka till mig och så lägger jag det upp på imageshack-kontot avsett för forumet.
Användarens profilbild
gtjorgo
Nidländsk Domare
Inlägg: 2453
Blev medlem: 2008-05-24 13:54
Ort: Östersund

Re: Klomellien

Inlägg av gtjorgo »

Jag skickar till dig om det är okej Birke?
Det står att bildkvoten är full.
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9079
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Re: Klomellien

Inlägg av birkebeineren »

Skicka bilden du.
Trodde bildkvoten var fixat… :? :(
Skriv svar