Nyskapade Rollformulär
Nyskapade Rollformulär
Hej alla, var inte 100% på att detta är rätt plats för denna tråden, men det låter som en perfekt tråd på övrigt.
Jag har Nyskapade formulär som bygger på Expert reglerna med vissa modifikationer med de regler vi kör i huset. (tror dom skulle fungera för de flesta).
Finns det intresse för dessa så är det ett 2x2 sid formulär, 2'a sidan är enbart om man spelar magiker.
Det som dessutom finns är en spelledarskärm med div. information tabeller samt priser.
Allting finns i PDF format.
Jag har Nyskapade formulär som bygger på Expert reglerna med vissa modifikationer med de regler vi kör i huset. (tror dom skulle fungera för de flesta).
Finns det intresse för dessa så är det ett 2x2 sid formulär, 2'a sidan är enbart om man spelar magiker.
Det som dessutom finns är en spelledarskärm med div. information tabeller samt priser.
Re: Nyskapade Rollformulär
Lägg upp för tusan! Sen kan väl var och en avgöra om de vill använda det eller inte.Shadek skrev:Hej alla, var inte 100% på att detta är rätt plats för denna tråden, men det låter som en perfekt tråd på övrigt.
Formuläret
Senast redigerad av Shadek den 2013-01-17 10:18, redigerad totalt 2 gång.
tack, Spelknepe.
Blev så irriterad på alla dåliga formulär med lite plats, så jag slänge ihop detta formuläret.
Vilka husregler? Oj det var en uttömmande fråga, vi kör massa en himla massa ändrade saker, tex att alla färdigheter kan kosta olika för olika rollpersoner.
Tex kostar slagsmål mindre för krigaren än Magikern.
Den lilla cirkeln till vänster används för att benämna kostnad för färdigheterna.
Men det är bara ett exempel, vissa av oss har ju spelat D&D sen böckerna släppten så det har ju hunnit bli ganska mycket ändringar.
Blev så irriterad på alla dåliga formulär med lite plats, så jag slänge ihop detta formuläret.
Vilka husregler? Oj det var en uttömmande fråga, vi kör massa en himla massa ändrade saker, tex att alla färdigheter kan kosta olika för olika rollpersoner.
Den lilla cirkeln till vänster används för att benämna kostnad för färdigheterna.
Men det är bara ett exempel, vissa av oss har ju spelat D&D sen böckerna släppten så det har ju hunnit bli ganska mycket ändringar.

Lite som yrkesfärdigheterna i 91ans utgåva då om jag minns dom reglerna rättShadek skrev: Vilka husregler? Oj det var en uttömmande fråga, vi kör massa en himla massa ändrade saker, tex att alla färdigheter kan kosta olika för olika rollpersoner.
The Artist Formerly Known as Boris
Precis, fast vi tillämpar det även på "grund färdigheterna" och kör inte med kostnadskillnad mellan Yrekesfärdigheter och andra färdigheter.Hans skrev:Lite som yrkesfärdigheterna i 91ans utgåva då om jag minns dom reglerna rättShadek skrev: Vilka husregler? Oj det var en uttömmande fråga, vi kör massa en himla massa ändrade saker, tex att alla färdigheter kan kosta olika för olika rollpersoner.
Spelledarskärmen
Nu börjar uppdaeteringen av min nya Spelledar skärm närma sig slutet,
Där är en del kvar att fixa, och lite stavfel mm, men det kommer fixas.
(det är en skärm som passar våra husregler dock)
Någon som har någon bra input vad som man skulle ha mer nytta av att ha i sin lilla skärm?

Där är en del kvar att fixa, och lite stavfel mm, men det kommer fixas.
(det är en skärm som passar våra husregler dock)
Någon som har någon bra input vad som man skulle ha mer nytta av att ha i sin lilla skärm?

Formuläret har uppdaterats igen.
https://docs.google.com/file/d/0BzXNXbR ... sp=sharing
bara några små ändringar inget livsavgörande.
bara några små ändringar inget livsavgörande.