Wiki - Senaste nytt

www.erebaltor.se/wiki
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Spelknepe »

Spelis vill göra en karta över Östra Altor... hade varit maffigt med en världskarta!
Användarens profilbild
Peter
Palinorisk dödsriddare
Inlägg: 1454
Blev medlem: 2007-03-01 13:20
Ort: Bryssel

Inlägg av Peter »

Spelknepe skrev:Spelis vill göra en karta över Östra Altor... hade varit maffigt med en världskarta!
Kan du göra GoogleAltor 8)
Användarens profilbild
jadelotuz
Ransardisk Gripryttare
Inlägg: 177
Blev medlem: 2008-01-14 16:00
Ort: Ed

Inlägg av jadelotuz »

Vore snyggt med en Jordglob - Altorglob (tror faktiskt det fanns en sådan i ett äventyr hos någon magiker, ond SLP eller så i något äventyr, i hans torn / håla!) ...

:)

Jag tycker Altors Baksida å Chronopia tillhör Altor. Chronopia gjordes väll bara som en Megastad, Utan några referenser alls utanför?! (vad jag mins) Altorsbaksida var väll något för att både fylla ut det som fanns utanför, samt placera Chronopia på Altor, definitivt.

Tycker inte man ska skrota den. Där emot vet jag inte om det är denna wikis syfte att börja rota i v5 grejer ... inte än!? eller har jag förstått det fel (jag är relativt ny här lixom!) :)

Samtidigt tycker jag att man kan använda sig av altors baksida för "geografin" å "namn" (med undantag kanske för just Jih-pun) ... vet inte om å hur Jih-pun å granländer beskrivs i Altors Baksida, så jag kan inte säga någe nu. Men gör en stor vit fläck över det. En grov uppskattning baserad på rykten :).

Bara mina tankar angående ämnet "Östra Altor".
".. de är klokt att vara eftertänksam före ..."
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

birkebeineren skrev:
Fafnir skrev:Vad tycker ni? Ska vi(jag?) wikifiera Ghazams berendien material iväntan på hans återkomst/framtida ersättares tillträde. Jag vill minnas att det mesta var mycket bra, men att det fanns några förskjutningar i årtal. Om det finns fler konstigheter vet jag inte, då jag bara fick en svag tvåa i "erebisk historia" i grundskolan...
Jag frågade engång Ghazam om dessa årtalsförskjutningar och jag tror han förklarade det med ändringar han gjort i sitt eget Berendien innan detta projekt fanns. Blir kanske svårt men kanske bäst att wikifiera endast det som finns i officiella källor?
Har för mig även jag kollade årtal och ändrade bland dem (och några kejsarnamn) för att det skulle passa. Han lovade kolla om det fungerade men återkom aldrig.
Användarens profilbild
Fafnir
Vortiger
Inlägg: 2248
Blev medlem: 2007-02-09 12:19
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Fafnir »

Mikael skrev:
birkebeineren skrev:
Fafnir skrev:Vad tycker ni? Ska vi(jag?) wikifiera Ghazams berendien material iväntan på hans återkomst/framtida ersättares tillträde. Jag vill minnas att det mesta var mycket bra, men att det fanns några förskjutningar i årtal. Om det finns fler konstigheter vet jag inte, då jag bara fick en svag tvåa i "erebisk historia" i grundskolan...
Jag frågade engång Ghazam om dessa årtalsförskjutningar och jag tror han förklarade det med ändringar han gjort i sitt eget Berendien innan detta projekt fanns. Blir kanske svårt men kanske bäst att wikifiera endast det som finns i officiella källor?
Har för mig även jag kollade årtal och ändrade bland dem (och några kejsarnamn) för att det skulle passa. Han lovade kolla om det fungerade men återkom aldrig.
Om jag ska jämföra med officiella källor är jag chanslös... Jag ploppar upp det som finns, också kan vi hjälpas åt att ändra felaktigheter. Överblicken är hursomhelst bättre på wikin...

Samma gäller ju faktiskt alver och svartfolk, där vissa saker behöver fyllas i (oftast markerade XXX) och vissa saker är "foruminterna" paranteser, men jag lät allt ligga kvar tills dess vi vet vad som skall ändras.

Dessutom kan jag ju smyga in egna hemskheter i Berendien nu :twisted:
...Men vem skall föra våra runor, så väl, med den äran?
----------
Instagram: porkypete
----------
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9016
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

Fafnir skrev:Om jag ska jämföra med officiella källor är jag chanslös... Jag ploppar upp det som finns, också kan vi hjälpas åt att ändra felaktigheter. Överblicken är hursomhelst bättre på wikin...

Samma gäller ju faktiskt alver och svartfolk, där vissa saker behöver fyllas i (oftast markerade XXX) och vissa saker är "foruminterna" paranteser, men jag lät allt ligga kvar tills dess vi vet vad som skall ändras.

Dessutom kan jag ju smyga in egna hemskheter i Berendien nu :twisted:
Vi assisterar! :)
Användarens profilbild
Fafnir
Vortiger
Inlägg: 2248
Blev medlem: 2007-02-09 12:19
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Fafnir »

Då är det dags att börja nu :twisted: :wink:

Berendien ligger uppe, men MYCKET editering kvarstår...

Copy/paste-at och påbörjat editering. Kände mig mycket stolt efter att någolunda fått upp alver och svartfolk. En riktig wikinaturbegåvning trodde jag. :oops: Ödmjukare inför mig själv nu :?

Om ett år eller sju har jag kanske lärt mig kortkommandon, konstiga små symboler som flyttar eller förändrar text och all vad f-n det nu finns. :roll:
...Men vem skall föra våra runor, så väl, med den äran?
----------
Instagram: porkypete
----------
Användarens profilbild
Adragoor
Mirelsk Ramkrigare
Inlägg: 1761
Blev medlem: 2007-03-12 20:26
Ort: Lund

Inlägg av Adragoor »

Spelknepe skrev:Spelis vill göra en karta över Östra Altor... hade varit maffigt med en världskarta!
Heh... jo visst hade det varit coolt... Kanske börja med geografin utan platsnamn...
Användarens profilbild
Fafnir
Vortiger
Inlägg: 2248
Blev medlem: 2007-02-09 12:19
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Fafnir »

Nu har jag börjat meckla ordentligt med grundformateringen av Berendien, så nu torde det vara läsbart.

Anders: Har du lust att ögna igenom LV-bitarna?
Birke: Kan du kika lite på Howater och Jorpagna?
Mikael: Har du lust att kika på årtal och historia i allmänhet?
Fraxe:Kan du tänka dig att kika på de Zorakiska referenserna.

Småputs får ni hjärtans gärna fixa dit direkt. Är det större felaktiga partier kan vi ju som vanligt debattera dem i Berendientråden.
...Men vem skall föra våra runor, så väl, med den äran?
----------
Instagram: porkypete
----------
Användarens profilbild
anders
Dalkisk landsprofet
Inlägg: 1677
Blev medlem: 2007-07-20 15:40
Ort: Ashland, OR

Inlägg av anders »

Den Lysande Vägen på wikin växer så det knakar... Kom gärna med input i LV-tråden om du vill medverka i utvecklingen. Tror det kan bli en LV-PDF om några månader också! :D
Caddo
Den Lysande Vägen

Discord: clerical_error#3473
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9016
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

Lagt till en introtext om dvärgarna och länkat till deras kalender och tideräkning.
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

Birke du fantastiska arbetsmyra!!! :D
Snyggt jobbat!
Användarens profilbild
anders
Dalkisk landsprofet
Inlägg: 1677
Blev medlem: 2007-07-20 15:40
Ort: Ashland, OR

Inlägg av anders »

birkebeineren skrev:Lagt till en introtext om dvärgarna och länkat till deras kalender och tideräkning.
Japp, mycket fint!! :) Och deras tideräkning är ju rent av trovärdig!
Caddo
Den Lysande Vägen

Discord: clerical_error#3473
Användarens profilbild
anders
Dalkisk landsprofet
Inlägg: 1677
Blev medlem: 2007-07-20 15:40
Ort: Ashland, OR

Inlägg av anders »

Jag har lagt till solsymbolerna med förklaringar under Lysande Vägen. Kolla gärna. :)
Caddo
Den Lysande Vägen

Discord: clerical_error#3473
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

anders skrev:Jag har lagt till solsymbolerna med förklaringar under Lysande Vägen. Kolla gärna. :)
LV ser så himla bra ut nu! Jag måste Tvinga mina spelare att läsa den om de är LV. :D
Skriv svar