Palinor
-
- Admin
-
- Admin
Vart ligger dessa?På den frusna Irhusfloden söder om Elbisiska högåsbergen står ett mäktigt slag mella barbier och S:t Palins riddare.
Vart ligger/låg Timora?Timora plundras grundligt
Finns där "kända odöda" som har återuppväckt flera gånger? Typ ikoner för Palinor - gamla hjältar?Därefter började S:t Palins orden dyrka sina fallna hjältar, och stundtals uppväcka dem från de döda.
Jag tror att ett subarktiskt klimat är mycket kallare under sina vintermånader än vad som anges här.Etinne månad -6°
Öppne månad -4°
Kallte månad 0°
Töe månad +8°
Spire månad +12°
Grodde månad +15°
Halve månad +20°
Växte månad +16°
Mogne månad +13°
Skörde månad +9°
Vile månad +2°
Mörke månad 0°
Skulle personligen önska mer information om sånt här!motje, faernsnår och gula björnbär.

På sidan 35 i Palinortråden har Fraxinus skrivit en del växter och örter. Är det något som ska in i PDF'en? Kanske ifall det är unikt och unikt för Palinor?Flora & fauna
-
- Admin
Irhusfloden och Elbisiska högåsbergen ligger nere i Trasimo precis norr om Nidabergen. Borde ligga för långt bort för att platsa på Palinorkartan, eller?Spelknepe skrev:Vart ligger dessa?På den frusna Irhusfloden söder om Elbisiska högåsbergen står ett mäktigt slag mella barbier och S:t Palins riddare.
Timora är den statsbildning som tidigare utgjorde norra Timolerien och som numera är en del av Ransard. Syns här på min politiska kladdkarta: http://imageshack.us/photo/my-images/71 ... karta.jpg/Spelknepe skrev:Vart ligger/låg Timora?Timora plundras grundligt
viewtopic.php?t=956Spelknepe skrev:Finns där "kända odöda" som har återuppväckt flera gånger? Typ ikoner för Palinor - gamla hjältar?Därefter började S:t Palins orden dyrka sina fallna hjältar, och stundtals uppväcka dem från de döda.
Enligt Snibbens klimatkarta borde Palinor heller ha ett Tempererad inlandsklimat.Spelknepe skrev:Jag tror att ett subarktiskt klimat är mycket kallare under sina vintermånader än vad som anges här.Etinne månad -6°
Öppne månad -4°
Kallte månad 0°
Töe månad +8°
Spire månad +12°
Grodde månad +15°
Halve månad +20°
Växte månad +16°
Mogne månad +13°
Skörde månad +9°
Vile månad +2°
Mörke månad 0°
viewtopic.php?t=247&start=90
Eller?
Jag med!Spelknepe skrev:Skulle personligen önska mer information om sånt här!motje, faernsnår och gula björnbär.
Borde kunna användas i Palinor även om de förekommer på andra platser. Träden däremot finns inte i Palinor utan inne i Nargurs skogar.Spelknepe skrev:På sidan 35 i Palinortråden har Fraxinus skrivit en del växter och örter. Är det något som ska in i PDF'en? Kanske ifall det är unikt och unikt för Palinor?Flora & fauna
-
- Admin
Denna karta är baserad på kartan på sid. 26 i EA och sedan utökad för resten av världen, så det är inget jag hittat på att det skall vara tempererat inlandsklimat i Palinor. Om man vill så kan man naturligtvis bortse från KANON och ändra detta.Spelknepe skrev:Jag skulle nog vilja sätta Palinor som "Nordligt tempererat klimat", alltså dra ner område "5" på Snibbens karta så det täcker Palinor
Kör hårt. Temperaturtabellerna snodde jag någostans ifrån, och är inte alls fäst vidSpelknepe skrev:Jag skulle nog vilja sätta Palinor som "Nordligt tempererat klimat", alltså dra ner område "5" på Snibbens karta så det täcker Palinor
Birke har föredömligt svarat på övriga frågor (tack!). Eberhard Långe är ju både beskriven och vackert illustererad. Det är klart att man alltid kan lägga till fler hjältar.
Vad gäller örter så har jag med Fafnirs Urträd (numer Fornträd). Skall suga på om man kan utveckla en eller två örter till. Men gillar även att ha ett par växter som bara är löst antydda/namngivna.
-
- Admin
Kollade EA och även om du har modifierat och utvecklat namnen lite så är gränserna mellan klimatzonerna rätt...
Kan vi förklara Palinors klimat som Tempererat inlandsklimat (zon 7 på din karta) men med periodvis väldigt kalla vindar neröver Barghan (det torra stäppområdet i landets centrala och östra delar?
Kan vi förklara Palinors klimat som Tempererat inlandsklimat (zon 7 på din karta) men med periodvis väldigt kalla vindar neröver Barghan (det torra stäppområdet i landets centrala och östra delar?
Tycker jag låter bra... så hur blir medeltemperaturen i Palinor?birkebeineren skrev:Kollade EA och även om du har modifierat och utvecklat namnen lite så är gränserna mellan klimatzonerna rätt...
Såhär kanske?
Etinne månad -12°
Öppne månad -8°
Kallte månad 4°
Töe månad +4°
Spire månad +10°
Grodde månad +13°
Halve månad +18°
Växte månad +14°
Mogne månad +10°
Skörde månad +5°
Vile månad -2°
Mörke månad -4°
Då borde det vara dags att börja teckna igen?
Bilden som nu satt som preliminär framsida är en del av en större bild jag hoppas kunna färdigställa. Just den använda biten funkar naturligtvis också. Den färdiga bilden är tänkt att illustrera en cermonu med den skallebärande stormästaren i centrum. Vilka är de andra två riddarna jag ritat till palinor?
Vad mer behövs i bildväg?
Bilden som nu satt som preliminär framsida är en del av en större bild jag hoppas kunna färdigställa. Just den använda biten funkar naturligtvis också. Den färdiga bilden är tänkt att illustrera en cermonu med den skallebärande stormästaren i centrum. Vilka är de andra två riddarna jag ritat till palinor?
Vad mer behövs i bildväg?
...Men vem skall föra våra runor, så väl, med den äran?
----------
Instagram: porkypete
----------
----------
Instagram: porkypete
----------