Terrorbalansen kommer att förklaras under stycket utrikespolitik. Här kommer det troligen behövas en del input, men vi kan väl vänta med den tills jag har kommit en bit på vägen. Känner att jag inte vill gripa hela stycket på en gång utan arbeta med en sak i taget. Ordo Nova har jag läst om i någon sinkadus för länge sedan, jag vet inte om de är en reell möjlighet som officiell garant, men jag har för mig att de arbetar i tysthet bakom kulisserna, men jag kanske sammanblandar dem med något? Någon som vet?
Jag kan konstatera att jag uppfattat arbetssättet som används i projektet korrekt. Först fastslå vad som är officiellt och sedan bygga på eller ändra. Så vill jag också ha det. Det gör att man får en ram, som sätter vissa gränser för vad man kan göra och inte kan göra.
Bra idé med Kazyrion, men hur kom det sig att man senare byter namn till Kasyr? Jag är ingen höjdare på språkliga förändringar. Vill gärna ha lite hjälp på den fronten!
Hmm, du har rätt i att Efaro under den tid som Dermanien ockuperade Felicien torde ha haft hyggligt stor flottstyrka som kunde ha kontroll över trafiken i östra Kopparhavet. Frågan är dock om de hade det? Hur skulle andra stater reagera på att bli blockerade av efarerna? Stoppades all handel med Krun och Hynsolge under denna tid? Borde inte en total blockad leda till krigshandlingar ganska snart med de andra staterna?