Bergdahl skrev:
Excellentium, alla åsikter är lika värda här på forumet, bara de dåliga är vi helst utan. Så du behöver inte tro att dina är "mindre" värda bara för att du är ny här. Sen så har väl den ansvarige det sista ordet i frågan, även om jag antar och hoppas att man som ansvarig böjer sig om en klar majoritet av forumet tycker annorlunda i en fråga.
Det känns gott att veta att man har "
tillåtelse" att komma med egna åsikter som nykomling, samtidigt som jag inte vill stöta mig med er gamla rävar. Varje spelare har ju förmodligen en högst personlig bild av de här länderna som hamnat utanför Ereb. Jag vet exakt hur "
mitt"
Morelvidyn ser ut, men här gäller det att trampa försiktigt eftersom det är relativt okänd mark. Namn kan ju vara både enkla och svåra. Det är lätt att få influenser från vår värld (
Tellus) samtidigt som man vill få det mer eget. Uppenbara spanska namn klingade fel i mina öron, men jag är blott en av många.
Jag är annars lite inne på din linje faktiskt, vad gäller min "
namnklagan". Jag ser också gärna en typisk enhetlighet i ett lands namn. Det skapar både realism och känsla för landet. Av den anledningen ger jag också tre förslag till nämnda städer, för ansvarige att göra som han vill med...
Cadez = Khadda
Almeria = Ankh-Aleria
Santander = Zantor
"That is not dead which can eternal lie and with strange aeons even death may die".
- Necronomicon by Abdul Alhazrad