De ord som står i den tråden är dock eget hittepå och har inte fått ngn officiel status från ngn av dem som faktiskt kan språk...
Just den här listan har jag skapat genom att förändra ljuden i ett antal fornhögtyska ord. Det dalkiska ordförrådet genererades fram efter vissa ljudlagar. (Något som rätt lätt kan göras på datorn...)Mikael skrev:Adragoor det är så härligt att läsa listorna. Mycket imponerande! Skulle vara kul att veta hur du gör?
Några frågetecken uppstod:Spelknepe skrev:Adragoor: Nu när du har återuppstått från de döda så skulle jag vilja att du tog en koll på språkdiagrammet på sidan 11 och ge en kommentar.
Citatet är rensat för översikt. Fetstil är min markering för Solunska och Samkarniska språk.Spelknepe skrev:Mikael: Kollade upp vad det stod i Krilloan, och informationen var ganska utförlig.
Krilloanska är ett hopplock av de flesta språk som förekommer runt kopparhavet och ormsjön och förändras ständigt.
Feliciska, sanritska, Kimzon, trakoriska, zorakiska, kardiska, efariska, thelguliska, niferländska, morelvidynska, Klomelliska, saphynska, magilliska, berendiska, erebosiska, hynsolgiska, satenu, poktiska, sombatziska, sivoiska, kejserlig jori
Jaha, men vadan denna benämning?Adragoor skrev:Mireliska...birkebeinaren skrev:Rörande språkdiagrammet; Central-erebiska, vilket språk är detta?
Jag tycker mig komma ihåg att vi tidigare diskuterade att Mireliskan var ett eget språk och var obesläktat med både de narguriska språken och Jori. När jag ritade kartan över språkfamiljerna uppfann jag därför de centralerebiska språken (med Mireliskan som hittills enda medlem). Centralerebiska är alltså benämningen på familjen som Mireliska tillhör.Jaha, men vadan denna benämning?