Albrekt skrev:Borde Klomelliens stadsstater läggas där också? De är ju stadsstater även om de gått i union med varandra.
I så fall kommer de att länkas till från både Klomelliens egen sida och från stadsstatslistan. Så skulle det kunna funka med t.ex. Morelvidyns piratstäder också, i så fall.
Kanske? Känslan är att Klomellien hänger ihop mer och att det därför skulle vara onödigt att lista dem också. I Morëlvidyns fall så är landet inget riktigt land utan mer en plats med löst spridda bosättningar och centrum som styr sig själva och där piratstäderna är de största. (Kan´ske skall Morëlvidyn ligga under platser?) Jag skulle dock begränsa de städer som listas till de som finns i källorna, inte de nya jag hittat på.
Undra om det inte är bättre att lägga tillbaks städerna under Platser, dvs stryk stadsstater. Då slipper vi gränsdragningarnas problem, åtminstone i de flesta fall. Om någon känns mer som en större stadstat (dvs Klomelliens delar) så kan det få ligga under länder (utom just då Klomelliens statsstater som blir fel där tycker jag).
Jag tycker som jag skrivit ovan att städer skall ligga på egen sida i wikin. I landet där staden ligger skall finnas en kort beskrivning/sammanfattning och länk till huvudartikeln. Detta står jag fast vid.