Imaria och nekromantiker

Övrigt om Ereb Altor
crilloan
Berendisk Vintrampare
Inlägg: 57
Blev medlem: 2019-01-16 09:23

Imaria och nekromantiker

Inlägg av crilloan »

Nekromantiker och en dödsgudinna.

Är en nekromantiker per definition på hennes sida.
Skulle en nekromantiker vilja att hon släpptes fri?

Finns det något som skulle få en SLP nekromantiker att slå sina påsar ihop med RP frö att hindra att hon släpptes fri?

/C
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9013
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Re: Imaria och nekromantiker

Inlägg av birkebeineren »

Jag kan tänka mig att rätt många nekromantiker skulle föredra att Imaria sitter kvar i sina bojor. Annars kanske de riskerar att tvingas följa hennes vilja?
crilloan
Berendisk Vintrampare
Inlägg: 57
Blev medlem: 2019-01-16 09:23

Re: Imaria och nekromantiker

Inlägg av crilloan »

Tack!

Det vore så skoj om de behöver hjälp av Kang-Szrit från marsklandet.

/C
Användarens profilbild
Wolfhart
Caddisk Bågskytt
Inlägg: 157
Blev medlem: 2009-01-02 17:45
Ort: Hässelby

Re: Imaria och nekromantiker

Inlägg av Wolfhart »

crilloan skrev: 2022-05-09 07:45 Nekromantiker och en dödsgudinna.

Är en nekromantiker per definition på hennes sida.
Skulle en nekromantiker vilja att hon släpptes fri?

Finns det något som skulle få en SLP nekromantiker att slå sina påsar ihop med RP frö att hindra att hon släpptes fri?

/C
En intressant frågeställning som jag varit i närheten av tidigare när jag funderat kring hur dyrkarna av Kashim respektive Zeeris reagerade på den Nidländska reningen. Jag landade i att de förmodligen gör hårdnackat motstånd mot "den kätterske uppkomlingen" som inkräktar på deras respektive revir!

Jag tror att många nekromantiker helst inte vill bli förvandlade till gengångare, vilket Imária gör med alla levande. Som gengångare blir du helt underkastad inte bara Imária utan alla som är skickliga med besvärjelsen KONTROLLERA HÖGRE ODÖD. Dessutom blir ju underlaget för nekromantikerns egna konster något begränsat under Imária; om hon gör alla levande till gengångare eller hennes underhuggare Karaleia gör dem till imariotiska vampyrer så blir det ju inga kvar att göra till dödsriddare, gastar, nattulvar, mumier och andra roligheter!
Användarens profilbild
skaraborgarn
Nidländsk Domare
Inlägg: 2262
Blev medlem: 2019-05-25 10:34
Ort: Skaraborg

Re: Imaria och nekromantiker

Inlägg av skaraborgarn »

Inge nekro som är så mäktig att han vågar utmana henne?
Användarens profilbild
gtjorgo
Nidländsk Domare
Inlägg: 2427
Blev medlem: 2008-05-24 13:54
Ort: Östersund

Re: Imaria och nekromantiker

Inlägg av gtjorgo »

Många nekromantiker (som beskrivs som en liten skolan men nog har flest slpmagiker i Altor;)) är nog rätt egensinniga och vill inte underkasta sig andras vilja. Å andra sidan så är ett stort antal megalomana och tror nog att just de kan bemästra situationen. Sedan finns ju faktumet att ett ytterst fåtal känner till Imaria, kerenia, förbannelsen samt ännu färre effekten att de blir gengångare alternativt vampyrer under gudinnans vilja.:-)
Användarens profilbild
gtjorgo
Nidländsk Domare
Inlägg: 2427
Blev medlem: 2008-05-24 13:54
Ort: Östersund

Re: Imaria och nekromantiker

Inlägg av gtjorgo »

skaraborgarn skrev: 2022-05-09 14:51 Inge nekro som är så mäktig att han vågar utmana henne?
Usual suspects är ju Gadrim, häxmästaren och Vlad Kemantaur. Men det verkar ju inte som att de vet/bryr sig om detta.
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Re: Imaria och nekromantiker

Inlägg av Mikael »

Tänker mig också att då Imaria är en gudom till vilken en tro/kult är kopplad, är det av religiösa skäl vampyrer och vissa nekromantiker dras till henne, inte för att hon anser sig som gudinna över döda.

Nekromantiker och vampyrer söker normalt frihet och makt, och utöver att försöka utnyttja eller snylta på eventuell makt en dödsgud kan projicera i Altor önskar de nog sällan se gudomen träda in i Altor.
Användarens profilbild
Wolfhart
Caddisk Bågskytt
Inlägg: 157
Blev medlem: 2009-01-02 17:45
Ort: Hässelby

Re: Imaria och nekromantiker

Inlägg av Wolfhart »

Just vampyrer torde ju faktiskt vara på mänsklighetens sida gentemot dylika "gudar", för deras fortsatta existens som vampyrer är ju beroende av tillgång till levande människor (eller vilken art de nu tillhörde innan de blev vampyrer). Alltså ligger det inte i en vampyrs egenintresse att stödja en entitet som har som mål att utrota livet på Altor.
Användarens profilbild
skaraborgarn
Nidländsk Domare
Inlägg: 2262
Blev medlem: 2019-05-25 10:34
Ort: Skaraborg

Re: Imaria och nekromantiker

Inlägg av skaraborgarn »

Mikael skrev: 2022-05-09 21:15 Tänker mig också att då Imaria är en gudom till vilken en tro/kult är kopplad, är det av religiösa skäl vampyrer och vissa nekromantiker dras till henne, inte för att hon anser sig som gudinna över döda.

Nekromantiker och vampyrer söker normalt frihet och makt, och utöver att försöka utnyttja eller snylta på eventuell makt en dödsgud kan projicera i Altor önskar de nog sällan se gudomen träda in i Altor.
Dyrkarna vill komma henne nära, men inte alltför nära?
Skriv svar