Palinor

Samlingsplats för alla länder och platser
clercon
Caddisk Bågskytt
Inlägg: 132
Blev medlem: 2012-07-08 15:02
Ort: Eslöv
Kontakt:

Inlägg av clercon »

birkebeineren skrev:Jag försökte illustrera höjdskillnader runt Hjältarnas Hall upp i Palineon, runt dammarna i Bergstaden (tänkat att de ligger lägre än omgivningen) och parken upp mot Trädgårdsstaden. Vet inte om det blev så bra eller om ni ens kan se det? :?

http://imageshack.us/photo/my-images/6/ ... kopia.jpg/
Jag ska se vad jag kan göra, området vid parken i trädgårdsstaden glömde jag dock bort när jag skissade höjderna, så den tillkommer även om inte höjden går exakt som du föreslår. De andra ska jag se om jag kan få till på något bra sätt.
Just nu bler det dock ett avbrott i arbetet med kartotum då jag måste färdigställa en kartstil som jag har sålt till Profantasy. Så jag måste prioritera den först.
Användarens profilbild
Peter
Palinorisk dödsriddare
Inlägg: 1454
Blev medlem: 2007-03-01 13:20
Ort: Bryssel

Inlägg av Peter »

Definitivt - tag den tid du behover. Jag ar bara glad att du anvander dina talanger till Palinor
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9056
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

Hur göra med namn på olika tempel, byggnader, platser och befästningar?
Användarens profilbild
Peter
Palinorisk dödsriddare
Inlägg: 1454
Blev medlem: 2007-03-01 13:20
Ort: Bryssel

Inlägg av Peter »

birkebeineren skrev:Hur göra med namn på olika tempel, byggnader, platser och befästningar?
Clercon: Går det att skriva ut stadsdelar, och sätta siffror på större byggnader (med en separat låda)
clercon
Caddisk Bågskytt
Inlägg: 132
Blev medlem: 2012-07-08 15:02
Ort: Eslöv
Kontakt:

Inlägg av clercon »

Peter skrev:
birkebeineren skrev:Hur göra med namn på olika tempel, byggnader, platser och befästningar?
Clercon: Går det att skriva ut stadsdelar, och sätta siffror på större byggnader (med en separat låda)
Då det gäller specifika byggnader som tempel, palats och dylikt så tänkte jag att man numrerar. Se min karta över "City of lost souls" http://mappingworlds.files.wordpress.co ... t-done.jpg som exempel.

Stadsdelar tänkte jag att man kunde presentera på en egen specifik karta i svartvit. Varje stadsdel markeras sedan med en färg. Se exempel nedan.

Bild
Användarens profilbild
Fafnir
Vortiger
Inlägg: 2248
Blev medlem: 2007-02-09 12:19
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Fafnir »

Fanns det inte en duglig kämpe med på förra eller förrförra soltåget vid namn Skäktesköld? Baron till titeln. Vars försvinnande från Palinor upprörde många känslor då det syntes att en del heliga skrifter försvann från templet i samma veva?
...Men vem skall föra våra runor, så väl, med den äran?
----------
Instagram: porkypete
----------
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9056
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

Tycker mig också bestämd känna igen dessa rykten. :wink:

Grevskapet Isfågel borde kunna klämmas in någonstans i norra Palinors randområden, dvärgar finns ju också i regionen...
Användarens profilbild
Fafnir
Vortiger
Inlägg: 2248
Blev medlem: 2007-02-09 12:19
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Fafnir »

Absolut. Och om det är spikat ngn annanstans eller av annan anledning inte passar i Palinor så är det ju ändå legitimt mål för en stridsman.

Men jag röstar för Isfågel i palinor eller dess omedelbara närhet :)
...Men vem skall föra våra runor, så väl, med den äran?
----------
Instagram: porkypete
----------
Användarens profilbild
Peter
Palinorisk dödsriddare
Inlägg: 1454
Blev medlem: 2007-03-01 13:20
Ort: Bryssel

Inlägg av Peter »

Vänta nu - är det här från det där gamla äventyret, va heterenu, med dödsriddaren och de självlysande svamparna?

Jag har för mig att jag just tänkte att det kunde utspela sig under Palinor eller däromkring när jag började spåna
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9056
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

Just det, Djupets fasor. Utspelar sig under ett kargt och kallt grevskap som gränsar till ett dvärgrike. Förutsättningarna för att förlägga det i Palinor borde vara utmärkta.
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

Hhrrrmm
Mikael skrev:För snart tre år sedan föreslog jag följande bakgrund till Mastika Agga i ett försök att väva ihop mina egna idéer med Birkes.
viewtopic.php?p=25383#25383
viewtopic.php?p=25445#25445

Norr om Palinor. Då passar ishavet in osv.
Användarens profilbild
Fafnir
Vortiger
Inlägg: 2248
Blev medlem: 2007-02-09 12:19
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Fafnir »

Men jag tycker iaf att herr skäktesköld ska ha varit verksam under ett soltåg och gjort eftertryck i den palinorska historian som tempeltjuv.

Sannolikt jagade man efter hela vägen till isfågel, men ack. Herr skäktesköld stod som uppslukad av jorden ;)
...Men vem skall föra våra runor, så väl, med den äran?
----------
Instagram: porkypete
----------
Användarens profilbild
Fafnir
Vortiger
Inlägg: 2248
Blev medlem: 2007-02-09 12:19
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Fafnir »

...Men vem skall föra våra runor, så väl, med den äran?
----------
Instagram: porkypete
----------
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

Fafnir skrev:Men jag tycker iaf att herr skäktesköld ska ha varit verksam under ett soltåg och gjort eftertryck i den palinorska historian som tempeltjuv.

Sannolikt jagade man efter hela vägen till isfågel, men ack. Herr skäktesköld stod som uppslukad av jorden ;)
Absolut, det tycker jag är en mkt bra idé! :D
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9056
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

I äventyret står det att Skäktesköld levde sitt levande liv för ungefär hundra år sedan och det borde ju passa med det palinoriska soltåget 510 eO.

Men jag föreslår heller att grevskapet Isfågel är ett palinorisk sådant (det har ju inte enligt kartan i äventyret (som dock inte helt kommer att passa oavsett) gräns mot kusten). Staden Selanda kan då ligga vid kusten något väster om Mastika Agga och det erebosiska arvet förläggas här.
Skriv svar