Expert Redux: Bestiarium

Skriv om ditt projekt, dela med dig av husregler.
Användarens profilbild
Grisodlar'n
Kardisk Bontisâl
Inlägg: 1460
Blev medlem: 2007-11-09 01:15
Ort: Västerås

Inlägg av Grisodlar'n »

Varelser från wikin har jag redan planerat att ta med, men jag ska kolla igenom den feliciska faunan nu. Tack för tipset, Birkebeineren. :D
Användarens profilbild
Fafnir
Vortiger
Inlägg: 2248
Blev medlem: 2007-02-09 12:19
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Fafnir »

...Men vem skall föra våra runor, så väl, med den äran?
----------
Instagram: porkypete
----------
Användarens profilbild
Grisodlar'n
Kardisk Bontisâl
Inlägg: 1460
Blev medlem: 2007-11-09 01:15
Ort: Västerås

Inlägg av Grisodlar'n »

Fafnir skrev:inspiration för bestar?

http://humandescent.deviantart.com/gall ... eatured--6
Ja, kanske det. Bilderna är roliga iallafall. :lol:
Användarens profilbild
Grisodlar'n
Kardisk Bontisâl
Inlägg: 1460
Blev medlem: 2007-11-09 01:15
Ort: Västerås

Inlägg av Grisodlar'n »

Håller på att kladda lite med layouten till mitt Bestiarium. Jag har laddat upp ett smakprov som ni gärna får kritisera:

http://www.speedyshare.com/files/259279 ... uttest.pdf

Anders anka får vara först ut på plan. Tack ännu en gång till de illustratörer som gett mig chansen att få använda deras bilder. Det ursprungliga textmaterialet härstammar från anktråden och forumskribenter som Mikael, Vije, Bergdahl, Fafnir, mfl.
Användarens profilbild
gtjorgo
Nidländsk Domare
Inlägg: 2428
Blev medlem: 2008-05-24 13:54
Ort: Östersund

Inlägg av gtjorgo »

Strålande pdf om ankorna grisodlarn!
Användarens profilbild
Grisodlar'n
Kardisk Bontisâl
Inlägg: 1460
Blev medlem: 2007-11-09 01:15
Ort: Västerås

Inlägg av Grisodlar'n »

gtjorgo skrev:Strålande pdf om ankorna grisodlarn!
Tackar, gtjorgo! Något med layouten som kanske behöver förbättras? Jag gillar inte stroken/ramen runt ankbilden. Jag provade att använda några vectorramar som jag laddat ned till Illustrator, men har hitills inte hittat någon som både är snygg och tar förhållandevis liten plats om den ska omgärda ankan.
Användarens profilbild
Grisodlar'n
Kardisk Bontisâl
Inlägg: 1460
Blev medlem: 2007-11-09 01:15
Ort: Västerås

Inlägg av Grisodlar'n »

Har gjort en uppdatering av pdf-testet, med lite annorlunda layout, fler djurfolk och början på människoliknande folk (halvalver, halvlängdmän, etc). Reptilmän och minotaurer hamnar i en annan kategori, Legendvarelser: Intelligenta varelser, då de inte lämpar sig direkt som rollpersoner.

Här finns smakprovet:

http://www.speedyshare.com/files/259487 ... uttest.pdf

Jag har skickat ett meddelande till Vije här, men inte fått svar om jag får tillåtelse att använda hans vargmansillustration (Fafnir har gjort den andra). Jag chansar så länge. Alla illustratörer och upphovsmän till originaltexter kommer att namnges såklart.
Användarens profilbild
gtjorgo
Nidländsk Domare
Inlägg: 2428
Blev medlem: 2008-05-24 13:54
Ort: Östersund

Inlägg av gtjorgo »

tycker det ser oerhört tjusigt ut. det var bättre utan ram kring bilderna. Har du kollat med Deleanor(tror jag det var) om du får låna hans råttmansteckningar? De är tjusiga tycker i alla fall jag!
Användarens profilbild
Grisodlar'n
Kardisk Bontisâl
Inlägg: 1460
Blev medlem: 2007-11-09 01:15
Ort: Västerås

Inlägg av Grisodlar'n »

Jo, jag har skickat ett meddelande till honom med en förfrågan, men har inte fått något svar. Han har kanske inte varit inloggad på ett tag, vad vet jag? Jag skulle iallafall inte ha något emot att ha med en råttmansillustration.
Användarens profilbild
gtjorgo
Nidländsk Domare
Inlägg: 2428
Blev medlem: 2008-05-24 13:54
Ort: Östersund

Inlägg av gtjorgo »

Det är i sådana här lägen man önskar att man varit mindre flink på att kasta kritor på kompisarna och mer på att rita under bildlektionerna.
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9016
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

Ser mycket tjusigt ut mäster Grisodlare! :)
Användarens profilbild
Grisodlar'n
Kardisk Bontisâl
Inlägg: 1460
Blev medlem: 2007-11-09 01:15
Ort: Västerås

Inlägg av Grisodlar'n »

Tackar, mäster Birke! :)
Användarens profilbild
Fafnir
Vortiger
Inlägg: 2248
Blev medlem: 2007-02-09 12:19
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Fafnir »

Kliar det i fingrarna? Känner du för att bidra med bilder till ErebAltor.se, eller är du en användare som efterfrågar en viss sorts bild? Detta är forumet för illustrationer med anknytning till ErebAltor.se. Har du ett förslag till en viss sorts illustration? Kanske någon av våra duktiga tecknare tar sig an uppgiften?

Här skall endast bilder sparas. Tänk på upphovsrätten! De medlemmar som lägger ut egna alster på erebaltor.se anses ha gett sitt medgivande för använding i projektet.

Diskussioner kring bilder och förslag, önskemål och inspiration förs i Illustrationer under denna Bildbank. Här sparas bilderna samlat.

Eventuellt beröm eller ryggkliande tas bort efter en eller några dagar.
Alla bilder i bildbanken skall kunna användas till projektet :)
Om det ändå känns otydligt förtydligar jag mitt medgivande för de alster jag tillfört.

Hursomhelst; Tumme upp för de fina pdf-försmakerna :D
...Men vem skall föra våra runor, så väl, med den äran?
----------
Instagram: porkypete
----------
Användarens profilbild
Grisodlar'n
Kardisk Bontisâl
Inlägg: 1460
Blev medlem: 2007-11-09 01:15
Ort: Västerås

Inlägg av Grisodlar'n »

Fafnir skrev:
Kliar det i fingrarna? Känner du för att bidra med bilder till ErebAltor.se, eller är du en användare som efterfrågar en viss sorts bild? Detta är forumet för illustrationer med anknytning till ErebAltor.se. Har du ett förslag till en viss sorts illustration? Kanske någon av våra duktiga tecknare tar sig an uppgiften?

Här skall endast bilder sparas. Tänk på upphovsrätten! De medlemmar som lägger ut egna alster på erebaltor.se anses ha gett sitt medgivande för använding i projektet.

Diskussioner kring bilder och förslag, önskemål och inspiration förs i Illustrationer under denna Bildbank. Här sparas bilderna samlat.

Eventuellt beröm eller ryggkliande tas bort efter en eller några dagar.
Alla bilder i bildbanken skall kunna användas till projektet :)
Om det ändå känns otydligt förtydligar jag mitt medgivande för de alster jag tillfört.

Hursomhelst; Tumme upp för de fina pdf-försmakerna :D
Tackar, Fafnir! Då vet jag hur landet ligger. :D
Tobald Lättfot
Magillersk Fogde
Inlägg: 234
Blev medlem: 2010-08-24 18:25
Ort: Sölvesborg

Inlägg av Tobald Lättfot »

Hejsan Grisodlarna,

Du har många järn i elden!
Grisodlar'n skrev:Har gjort en uppdatering av pdf-testet, med lite annorlunda layout, fler djurfolk och början på människoliknande folk (halvalver, halvlängdmän, etc). Reptilmän och minotaurer hamnar i en annan kategori, Legendvarelser: Intelligenta varelser, då de inte lämpar sig direkt som rollpersoner.

Här finns smakprovet:

http://www.speedyshare.com/files/259487 ... uttest.pdf

Jag har skickat ett meddelande till Vije här, men inte fått svar om jag får tillåtelse att använda hans vargmansillustration (Fafnir har gjort den andra). Jag chansar så länge. Alla illustratörer och upphovsmän till originaltexter kommer att namnges såklart.
Jag har laddat ner PDF:en och ser fram emot att få börja läsa igenom den ikväll på tåget hem.
Skriv svar