Illustrationer

Illustrationer med anknytning till Ereb Altor.
Användarens profilbild
Fafnir
Vortiger
Inlägg: 2248
Blev medlem: 2007-02-09 12:19
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Fafnir »

Det är lite så det funkar här på ereb.se

(Ankor! Tvi vale. Å fula är dom. (tjong) Åh :shock: Kan dom se coola å elaka ut. Asballt. Mer ankor!!! :D

Lindskiarn! Tvi vale. Å fula är dom. (tjong) Åh :shock: Kan dom se coola å elaka ut. Asballt. Mer Lindskiar!!! :D )

Vad blir det härnäst?

Stenbitare? Magirer? the Swan/Total MakeOver the Erebian way...

:wink:
...Men vem skall föra våra runor, så väl, med den äran?
----------
Instagram: porkypete
----------
Användarens profilbild
Adragoor
Mirelsk Ramkrigare
Inlägg: 1759
Blev medlem: 2007-03-12 20:26
Ort: Lund

Inlägg av Adragoor »

Coola lindskiarnar jadelotuz! :)
Regil
Kardisk Kung
Inlägg: 1399
Blev medlem: 2007-04-16 14:25
Ort: Stockholm

Inlägg av Regil »

Fafnir skrev:Det är lite så det funkar här på ereb.se

(Ankor! Tvi vale. Å fula är dom. (tjong) Åh :shock: Kan dom se coola å elaka ut. Asballt. Mer ankor!!! :D

Lindskiarn! Tvi vale. Å fula är dom. (tjong) Åh :shock: Kan dom se coola å elaka ut. Asballt. Mer Lindskiar!!! :D )

Vad blir det härnäst?

Stenbitare? Magirer? the Swan/Total MakeOver the Erebian way...

:wink:
Det är väl dom här fåniga djuren i Magilre kanske. Tror dock att det redan gjorts ett försök, som dock inte rönte så mycket uppståndelse...
Användarens profilbild
Fafnir
Vortiger
Inlägg: 2248
Blev medlem: 2007-02-09 12:19
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Fafnir »

Ziploditerna!!!

Just det ja. Både Jag och Vije skissade fram alternativ. Båda förslagen fick förvisso mestadels god kritik, men dom är väl ännu inte lika "väletablerade" som ankor och lindskiarn... :wink:
...Men vem skall föra våra runor, så väl, med den äran?
----------
Instagram: porkypete
----------
Fraxinus
Kardisk Bontisâl
Inlägg: 1634
Blev medlem: 2007-05-10 01:12
Ort: Stockholm

Inlägg av Fraxinus »

Peter skrev:Jäklaranagga :) Jag angrar att jag nagonsin skrev om Lindskiarna: de gör ju fullständig SLARVSYLTA av de stackars Zorakierna! HJÄLP!

Mycket snyggt, jade :D Stralande sinne för dynamik :)
Jo de här skisserna lär ju förklara varför det var så svårt att besegra dem trots Lindiskiarnarnas relativa fåtal. :twisted:

Samtidigt hade de till att börja med inte särskilt mycket organiserat motstånd. Raxorerna var splittrade inbördes och deras vapen och rustningar var inte särskilt effektiva mot Lindiskiarnarna och Pamperna var redan då i fåtal. Legerdierna hade ingen formell armé (endast folkuppbåd).

Det var bara Pennerna som var enade och tillräckligt många som kunde stå emot Lindiskiarnarna. Samt Luksilerna som också hade en liten armé och Caddo som mäktig allierad

Och Pennerna var ändå inte tillräckligt starka för att själva besegra Lindiskiarnarna utan fick hjälp av horder av Caddiska legoknektar, den Echtiska jarlens här samt av Pampernas samlade ryttarskara under storhövdingen A´ka Hoxara.

Det var främst att de stred från hästar, att de använde långa lansar, att de använde järn (som lindiskiarnarna inte tål) samt genom sitt blotta antal som slutligen lär ha fällt avgörandet.
Användarens profilbild
anders
Dalkisk landsprofet
Inlägg: 1677
Blev medlem: 2007-07-20 15:40
Ort: Ashland, OR

Inlägg av anders »

Fafnir skrev:Ziploditerna!!!

Just det ja. Både Jag och Vije skissade fram alternativ. Båda förslagen fick förvisso mestadels god kritik, men dom är väl ännu inte lika "väletablerade" som ankor och lindskiarn... :wink:
Tror framför allt det är för att ingen tagit på sig Magilre ännu. Själv storgillade jag de skisser som ni producerade och tycker vi behåller båda två som olika typer av ziploditer! Men det kan kanske diskuteras vidare i Magilretråden... :oops:
Caddo
Den Lysande Vägen

Discord: clerical_error#3473
Användarens profilbild
jadelotuz
Ransardisk Gripryttare
Inlägg: 177
Blev medlem: 2008-01-14 16:00
Ort: Ed

Inlägg av jadelotuz »

Ingen som tagit sig an Magilre än? hmm ... (måste ta mig en sväng in på det forumet).
".. de är klokt att vara eftertänksam före ..."
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

:D
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9013
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

Snygga alver jadelotuz! :)
Användarens profilbild
jadelotuz
Ransardisk Gripryttare
Inlägg: 177
Blev medlem: 2008-01-14 16:00
Ort: Ed

Inlägg av jadelotuz »

Tackar! ... :)

Nästa projekt på bordet ... tycks bli nått slags desperat (möjligen abstrakt) försök på Magilriska Ziploditer ;) , Anka, Zemai-krigare ... eller ytterligare en Lindskiarn bild (har börjat älska de där L-snubbarna!)

Skulle kunna slänga till med någe Orchiskt också, dock har jag "ingen", what-so-ever koll på vad som har sagt, stöts å blötts om ... Svartbloden här på EB.se.

Alver är annars ett folkslag jag är rätt bekväm med att rita, gillar deras former. Apropå öronen!? Såg något i alvertråden om att någon frågade om hur stora öron de ska ha! :) ... Hoppas mina är exakt rätt tolkad (iaf så jag ser dem).
".. de är klokt att vara eftertänksam före ..."
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

Fasen vad du kan teckna, dina alver har dock vissa släktdrag med angyonen, eller så har de bara samm frisör. :D
Användarens profilbild
anders
Dalkisk landsprofet
Inlägg: 1677
Blev medlem: 2007-07-20 15:40
Ort: Ashland, OR

Inlägg av anders »

Verkligen snyggt tecknat Jad. Kunde dock inte låta bli att sätta en pratbubble-text till den översta alven:

"Grabbar! Kolla på mina läckra nya tights! Jag köpte dem på 'Den unga och glada alven' för bara trettio silvermynt, och fick denna ursköna väst på köpet!! Vad tycker ni, är jag inte SÅÅÅ läcker!?"


8)
Caddo
Den Lysande Vägen

Discord: clerical_error#3473
Användarens profilbild
jadelotuz
Ransardisk Gripryttare
Inlägg: 177
Blev medlem: 2008-01-14 16:00
Ort: Ed

Inlägg av jadelotuz »

Anders
"Grabbar! Kolla på mina läckra nya tights! Jag köpte dem på 'Den unga och glada alven' för bara trettio silvermynt, och fick denna ursköna väst på köpet!! Vad tycker ni, är jag inte SÅÅÅ läcker!?"
HAHA! jag håller fullständigt med dig! hade inte kunnat skrivit den pratbubblan bättre själv. :lol: ... När jag ritade den, så var tanken att göra en sådan där nästan "Princess sage" aktig Alv ... en Fjolla helt enkelt. å han blev lagomt ... gay! :) ... så full poäng med andra ord.
Mikael
Fasen vad du kan teckna, dina alver har dock vissa släktdrag med angyonen, eller så har de bara samm frisör.
hehe! jo, samme frisör! ... den gröne Ronin - "Jade Lotuz" ;) (han kan hantera sina kataner med förbluffande skicklighet!)
".. de är klokt att vara eftertänksam före ..."
Fraxinus
Kardisk Bontisâl
Inlägg: 1634
Blev medlem: 2007-05-10 01:12
Ort: Stockholm

Inlägg av Fraxinus »

:D

Vije! Din Ziploid med förare (eller vad man ska kalla honom) är ju störtskön!
Användarens profilbild
jadelotuz
Ransardisk Gripryttare
Inlägg: 177
Blev medlem: 2008-01-14 16:00
Ort: Ed

Inlägg av jadelotuz »

Vije! tänkte just ta å säga det samma! (då jag också tänkt ge mig i kast med Ziploider! ;) ) ... men din blir svårslagen (hemsöker redan mitt undermedvetna!)

Krigarn var oxo bra, men saknade lite rustning ;)
".. de är klokt att vara eftertänksam före ..."
Skriv svar