Jag har full förståelse för att det måste kännas jobbigt att ändra kartorna, och jag kan ju alltid själv i min egen kampanj köra vidare på att Keram ligger österut ist för söderut.Jag vill nog inte själv spika dem som fasta. Men kartorna ÄR faktiskt baserade på en hop information direkt från böckerna. Kartan över Berendien kommer från olika källor och är ett bra försök till att skapa en enhetlig karta. Gör jag om en detalj i Berendien, så måste jag öppna upp en tråkig hop av filer och uppdatera dessa, samt alla kartor som jag har lagt upp på forumet.
Men samtidigt är det ju min åsikt att om man vill följa ÄS böcker att det vore bättre att bara ändra ett väderstreck än att behöva ändra skalan så att man måste göra ändringar i Enhörningshornet för att få det att gå ihop, samt att ändra en del av de gamla Ereb-kartorna genom att lägga dit nya floder. På så sätt skulle ju kartan i Enhörningshornet gå bra att fortsätta använda om man bara ändrar det snirkliga N:et för norr till ett snirkligt V för väster.
Men som sagt, detta är bara min åsikt och ni ska naturligtvis göra som ni själva tycker, och det måste helt klart vara ett hästjobb att ändra i kartorna i detta sena läge. Hursomhelst är kartorna svinsnygga iaf!