Sen är iof tanken att ”min” karta kommer vara gammal och osäker på korrekthet. Men iaf

Från kartan i äventyret finns tyvärr intet att hämta. Jag skulle markera Falkön i arkipelagen, men inte Zeen-ättens borg i Inmark.birkebeineren skrev: ↑2020-10-20 07:56 Lite mer av arkipelagen kan ha varit del av Incia och varit med om att skydda riket från jordaker som vid den här tiden plundrade längs kusterna av Västerhavet. Bland Alvholmarna fänns troligen redan då älvfolk och jordakerna respekt för dessa kan ha varit bidragande. Står också i Aidne-modulens historieavsnitt att de stammar och enkla samhällsbildningar som bildades i Kardien under den tidiga Mörkertiden gjorde det främst i inlandet.
Nu minns jag inte alla detaljer i Rösten från forntiden men kan det gå att få med något landmärke eller namn på kartan som kan vara av nytta i äventyret?
Kartan skulle då kunna komplettera ett pergament med texten om Incia och även den vara sammanställd av mandelmunken Uvertum Alvklok när han utbildade kung Ovar Förstekung.